Ponad 5 tysięcy butów dla bezdomnych zebranych w akcji WoshWosh

Tegoroczna akcja zbiórki obuwia dla bezdomnych WoshWosh przeszła najśmielsze oczekiwania. W ciągu 2 tygodni akcji zebrano ponad 5 i pół tysiąca butów, co pokazuje siłę przedsięwzięcia i słuszność propagowania idei zero waste. Oczyszczone i naprawione trafią do potrzebujących w całej Polsce.
O autorze
2 min czytania 2019-12-16

Tegoroczna zbiórka to istny sukces WoshWosh, firmy zajmującej się czyszczeniem, odnową, naprawą i customem obuwia. Nie tylko daje powód do dumy, ale jest też swoistym dowodem słuszności wszelkich akcji społecznych.

Ponad 5 razy więcej butów niż w 2018

W zeszłym roku udało się zebrać ponad 1 tys. obuwia, ale tegoroczny wynik to zaskoczenie nie tylko dla WoshWosh, ale również partnerskich instytucji, które na co dzień opiekują się bezdomnymi w Polsce. Zbiórka trwała aż 2 tygodnie, a buty można było przekazać w każdym punkcie odbioru WoshWosh w kraju. Do akcji dołączyły się firmy oraz szkoły, które własnymi siłami zorganizowały zbiórki wewnątrz placówek i prowadziły w swoich miejscowościach działania promocyjne na rzecz akcji – Zespół Szkół w Barcinie, Szkoła podstawowa im. Jana Kochanowskiego w Białej Rawskiej, Przedszkole nr 216 w Warszawie, Niepubliczna Szkoła Podstawowa Źródła w Skierniewicach, Agora S.A. oraz Decepticon Gym.

– Dzięki wsparciu tych wszystkich osób w sumie udało nam się zebrać ponad 5 i pół tysiąca butów, a paczki przychodziły z całego kraju. W siedzibach brakowało miejsca na magazynowanie, dlatego opracowaliśmy plan logistyki i po przygotowaniu obuwia przekazywaliśmy je w partiach do naszych partnerskich instytucji. Cały zespół WoshWosh kosztowało to mnóstwo pracy, ale satysfakcja z pomocy jest ogromna – mówi Martyna Zastawna, pomysłodawczyni akcji zbiórki obuwia dla bezdomnych oraz właścicielka WoshWosh.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wygrała miłość, empatia i zero waste

Akcja „Przynieś buty dla bezdomnego” zwraca uwagę na świadomą konsumpcję i ograniczenie śmieci, a także namacalne korzyści z zero waste – pomoc bezdomnym i przekazanie już nie używanych butów, które mogą im uratować tej zimy życie. Każdego roku na polskich ulicach umiera kilkadziesiąt osób z powodu odmrożenia i wyziębienia ciała. Tymczasem porządne i ciepłe buty chroniące stopy to dla bezdomnych czasem ich być albo nie być.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Zaangażowanie tylu osób przeszło moje oczekiwania, ten wynik to miód na moje serce. Od lat angażuję się w inicjatywy społeczne na rzecz ekologii i zrównoważonego rozwoju, ale sukces tej akcji dodaje mi skrzydeł. Widzę, że świadomość konsumencka w zakresie ekologii i zero waste rośnie. Rocznie produkowane jest na świecie ok. 20 miliardów par butów, 300 milionów wyrzuca się już po roku użytkowania. A przecież zamiast trafiać do kosza mogłyby dostać drugie życie i przydać się innym. Bezdomni, którzy latami noszą zdarte, dziurawe i często nieprzystosowane do pogody obuwie, dzięki naszej akcji mogą przetrwać zimę. Obie edycje akcji pokazują jak bardzo potrzebna jest nasza pomoc i jak wiele możemy osiągnąć łącząc wspólnie siły. Wygrywa miłość do drugiego człowiek, empatia i zero waste – dodaje Martyna.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Nastroje Polaków wyraźnie pokazują, że sprawy społeczne i ekologiczne zaczynają być tak samo ważne jak problem bezrobocia czy opieki medycznej. Młodzieżowy strajk klimatyczny, wprowadzenie papierowych i bawełnianych toreb na zakupy przez światowe koncerny czy możliwość przekazania używanej odzieży w markowych sklepach w celach recyklingu pokazują, że kultura zero waste to już nasza codzienność a my jesteśmy jej częścią. Dzięki takiej akcji jak zbiórka obuwia z WoshWosh, nie tylko działamy na rzecz środowiska, ale również, a może nawet w głównej mierze pomagamy lokalnie osobom bezdomnym.

Buty dla bezdomnych zebrane w akcji „Przynieś buty dla bezdomnego” zostaną przekazane potrzebującym dzięki pomocy Szafy Przyjaciół Wspólnoty Sant’Egidio, Fundacji Kapucyńskiej im. Anicenta Kopalińskiego, Towarzystwu Pomocy im. Św. Alberta oraz Kamiljańskiej Misji Pomocy Społecznej.

Szczególne podziękowania dla firm Carrefour i Kuehne+Nagel, które zorganizowały w siedzibach firm dodatkowe zbiórki obuwia oraz Tarkett, który oprócz zbiórki zasponsorował czyszczenie i dezynfekcję zebranego obuwia.

Partnerem logistycznym była firma kurierska PickPack.

zdjęcia: Katarzyna Sojka