TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Ponad 5,5 tysięcy dzieci zaangażowanych w niemarnowanie żywności z programem Tesco

Dobiegła końca V edycja programu edukacyjnego Tesco „Od uprawy do potrawy”. W tym roku program dostosowany był do potrzeb nauczania zdalnego i wzięło w nim udział ponad 5,5 tysiąca dzieci z blisko 400 szkół w Polsce. W ramach inicjatywy zostały zorganizowane także dwa konkursy.
O autorze
2 min czytania 2021-03-10

Program „Od uprawy do potrawy” to wspólna inicjatywa Tesco oraz Partnerów: Fundacji Tesco i Federacji Polskich Banków Żywności. W ramach akcji każdego roku powstają Kluby Niemarnowania w szkołach i placówkach Towarzystwa Przyjaciół Dzieci, w których dzieci z klas 0-4 zdobywają wiedzę z zakresu zdrowego odżywiania, niemarnowania i poszanowania żywności oraz bycia świadomym konsumentem. Piąta edycja, przypadająca na rok szkolny 2020/2021, trwała sześć miesięcy i zaangażowało się w nią aż 400 Klubów Niemarnowania z całej Polski. Do ich dyspozycji były m.in. scenariusz zajęć przygotowany przez Federację Polskich Banków Żywności oraz liczne pomysły na gry i zabawy, mające budować wśród uczniów świadomość problemu marnowania żywności. Wśród nich znalazły się m.in. dwa niezwykłe konkursy: „Rymuję, nie marnuję” i jego kontynuacja „Rysuję, nie marnuję”, w których wzięło łącznie udział ok. tysiąca dzieci. Ich zadaniem było m.in. stworzenie zwrotki i refrenu piosenki poświęconej tematyce niemarnowania żywności i zdrowego odżywiania. Prace konkursowe stały się częścią wyjątkowej piosenki, której współautorką i wykonawczynią jest piosenkarka Majka Jeżowska, na podstawie której dzieci przygotowały potem prace plastyczne w postaci kolaży niemarnowania.

– Od samego początku była to wyjątkowa edycja. Dostosowaliśmy ją do obecnych realiów pracy w szkołach, m.in. przygotowując wraz z Bankami Żywności specjalne scenariusze zajęć do nauczania zdalnego, dzięki czemu dzieci mogły uczestniczyć w zabawie także przebywając we własnych domach. Zorganizowaliśmy też dla nich aż dwa konkursy: muzyczny i plastyczny, które miały pobudzić je do kreatywnego myślenia i zdobywania nowej wiedzy na temat problemu marnowania żywności. Najważniejsza jest jednak dla nas opinia nauczycieli i samych dzieci, którzy każdego roku dopytują o nasz program i bardzo chętnie w nim uczestniczą. To dla nas dużo znaczy – mówi Katarzyna Bąk, community manager w Tesco Polsce.

Budowanie świadomości problemu od najmłodszych lat

Według Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa (FAO) na świecie co roku marnuje się aż 1,3 mld ton żywności nadającej się do spożycia – czyli jedna trzecia tego, co jest produkowane. Z tego powodu poszerzanie wiedzy o niemarnowaniu, zaraz obok dobrej zabawy, jest jednym z najistotniejszych celów programu. Dzięki przygotowanym scenariuszom lekcji, dzieci mogły dowiedzieć się m.in. o metodach niemarnowania nasion i sposobach wdrażania zasad zero waste we własnym domu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Budowanie świadomości problemu i edukacja najmłodszych w kontekście niemarnowania odgrywa dzisiaj bardzo istotną rolę. Rozmawiając z dziećmi, pokazując im dobre praktyki i angażując w kreatywne zabawy kształtujemy właściwe nawyki przyszłych pokoleń i otwieramy umysły dzieci na nowe rozwiązania, które przysłużą się środowisku. Kto wie – może pozwolą za kilkanaście lat pożegnać się z problemem marnowania żywności i generowania ogromnych ilości odpadów, w tym także tych spożywczych – mówi Ewelina Rzepczak-Zacharek z Federacji Polskich Banków Żywności.

Słuchaj podcastu NowyMarketing