Ponad połowa polskich internautów na stronach banków

W Polsce w ciągu dekady o ponad połowę wzrósł odsetek internautów odwiedzających strony WWW banków. Obecnie gości na nich sześciu na dziesięciu użytkowników sieci, czyli 13 milionów internautów. Zobacz, co jeszcze pokazuje najnowsza analiza Gemiusa.
O autorze
1 min czytania 2015-08-19

raporcie Gemiusa o e-handlu w Polsce, można znaleźć wypowiedź eksperta, który wskazuje, że w Polsce istnieje potrzeba upowszechnienia obrotu bezgotówkowego. Wynika ona z niewystarczającego poziomu tzw. ubankowienia społeczeństwa w porównaniu z innymi krajami Unii Europejskiej. A ilu surfujących Polaków w ogóle odwiedza strony WWW banków? Gemius postanowił przeanalizować, jakim zainteresowaniem cieszyły się one w latach 2005–2015.

O połowę więcej odwiedzających

Analiza pokazuje, że w ciągu 10 lat o ponad połowę wzrósł odsetek internautów odwiedzających strony WWW banków. Według danych z kwietnia 2015 roku już sześciu na dziesięciu użytkowników sieci odwiedziło przynajmniej jedną z nich. Tymczasem w 2005 roku na stronach WWW instytucji finansowych gościło miesięcznie średnio 36 proc. internautów.

Największa popularność obecnie i pięć lat temu

W kwietniu 2015 roku na analizowanych stronach gościło 60 proc użytkowników sieci. Dane te pokazują, że odsetek odwiedzających strony WWW banków osiągnął poziom z rekordowego pod tym względem 2011 roku, w którym odnotowywano na nich średnio 59 proc. internautów miesięcznie.

 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

O badaniu Megapanel PBI/Gemius

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego w sposób ciągły od ponad 10 lat przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują popularność stron WWW oraz związanych z nimi profili społeczno-demograficznych internautów.

Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują. Więcej o badaniu: www.audience.gemius.pl.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się