„Popatrz, Posłuchaj, Połącz”: Fundacja UNAWEZA uczy, jak udzielać Pierwszej Pomocy dla Zdrowia Psychicznego

„Popatrz, Posłuchaj, Połącz”: Fundacja UNAWEZA uczy, jak udzielać Pierwszej Pomocy dla Zdrowia Psychicznego
„Popatrz, Posłuchaj, Połącz” to wspólna kampania Fundacji UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej oraz projektu „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym”, której celem jest promowania Pierwszej Pomocy dla Zdrowia Psychicznego. Sprawdź, kto może potrzebować takiego wsparcia i jak go udzielić.
O autorze
2 min czytania 2025-04-08

Z okazji Światowego Dnia Zdrowia (7 kwietnia) wystartowała ogólnopolska kampania Fundacji UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej oraz projektu „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym” „Popatrz, Posłuchaj, Połącz”. Jej celem jest edukowanie społeczeństwa w zakresie udzielania pierwszej pomocy dla zdrowia psychicznego. Ponadto kampania ma też zwiększać świadomość społeczną na temat zdrowia psychicznego wśród młodych ludzi.

Na stronie internetowej www.helppp.pl można znaleźć kompleksowe materiały, dzięki którym udzielania wsparcia osobom w kryzysie psychicznym stanie się dostępne i łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Pierwsza Pomoc dla Zdrowia Psychicznego (PPP) to uznany na świecie, rekomendowany przez Światową Organizację Zdrowia sposób wspierania osób w kryzysie emocjonalnym, który dziś Fundacja UNAWEZA i projekt „MŁODE GŁOWY” nagłaśnia na rozmaite sposoby.

Jak stosować PPP

Czym jest kryzys emocjonalny? W jaki sposób poznać, że ktoś potrzebuje naszego wsparcia? Jak udzielić pomocy w takiej sytuacji? Odpowiedzi na wszystkie te pytania można znaleźć na wspomnianej stronie internetowej. Dodatkowo na Instagramie twórcy internetowi z całej Polski charytatywnie udostępniają materiały związane z kampanią „Popatrz, Posłuchaj, Połącz”.

Dzięki kampanii „Popatrz, Posłuchaj, Połącz” można nie tylko zdobyć umiejętności z zakresu udzielania PPP, ale także znaleźć wsparcie, którego sami potrzebujemy. Twórcy kampanii zgromadzili w jednym miejscu kontakt do najważniejszych organizacji udzielających pomocy osobom w kryzysie psychicznym, w tym m.in. Dziecięcego Telefonu Zaufania Rzecznika Praw Dziecka, Przemocowej Linii Pomocy SEXEDPL i Centrum Wsparcia dla Osób Dorosłych w Kryzysie Psychicznym.

Za realizację kampanii odpowiada agencja DDOB, która od ponad dekady buduje z twórcami internetowymi nie tylko kampanie, ale przede wszystkim relacje oparte na zaufaniu, uważności i wspólnych wartościach.

– Agencje, podobnie jak influencerzy, współtworzą dzisiejszy świat social mediów. Od początku naszej działalności w DDOB czujemy odpowiedzialność za to, co razem z twórcami wnosimy do sieci. Każda współpraca z marką to dla nas nie tylko realizacja celów marketingowych, ale też świadome i odpowiedzialne podejście do tworzenia treści, których odbiorcą jest każdy z nas. Dziś użytkownicy oczekują autentyczności – treści, które są prawdziwe, angażujące i rezonują z ich codziennością. Skoro mamy wpływ, chcemy, żeby był on mądry i wspierający. Dlatego od wielu lat naszą misją i intencją jest budowanie razem z twórcami świata online, który inspiruje, edukuje i rozwija wrażliwość – tłumaczy Marta Ślendak, Managing Director w agencji DDOB.

Zdjęcia: www.helppp.pl

PS Fundacja UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej rusza z projektem „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym”