Po ogromnym sukcesie wielokrotnie nagradzanego Projektu Wyższy Poziom, przyszedł czas na akcję o charakterze dużo bardziej oddolnym. W projekcie PopKoolTour wzięli udział mieszkańcy Katowic, artyści, sportowcy, a nawet osoby będące w Katowicach jedynie przejazdem. Dwie ekipy filmowe przez trzy dni odwiedzały dzielnice Katowic, nagrywając tysiące dźwięków miasta i setki odpowiedzi na jedno proste pytanie: czym są dla ciebie Katowice? Komentarze mieszkańców, artystów, sportowców, a nawet osób będących w Katowicach jedynie przejazdem, zostały zebrane i połączone w jeden klip, którego tło stanowią dźwięki miasta.
Projekt promowany był jako pre-roll w ogólnopolskich serwisach (Wirtualna Polska, Interia, Onet, Gazeta Wyborcza). Akcję wspierały również 30” spoty w lokalnych stacjach radiowych oraz kampania outdoor, która objęła kilkanaście nośników w Katowicach. Dodatkowo przeprowadzona została akcja ambientowa, w ramach której w centrum miasta ekipie filmowej towarzyszyli PopKoolTourowi rolkarze z megafonami. W centrum handlowym z kolei pojawił się performer, który w zainscenizowanej kuchni i łazience, wykonując codzienne czynności, przyciągał uwagę klientów.
Zobacz również
– Właśnie dzięki tego rodzaju projektom Galeria Katowicka należy do liderów branży w Polsce, wyznaczając kierunki i przesuwając granice relacji z lokalną społecznością daleko poza potrzeby komercyjne – mówi Joanna Bagińska, Dyrektor Galerii Katowickiej. – Jako centrum handlowe funkcjonujące w samym sercu miasta, nie od dziś staramy się integrować mieszkańców Katowic, wspierać lokalne instytucje, promować i przede wszystkim kreować wartościowe inicjatywy społeczne. PopKooltour to projekt tworzony wspólnie przez nas wszystkich, niezależnie od pochodzenia, wieku, przynależności religijnej czy poglądów politycznych – dodaje Joanna Bagińska.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach