TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Poprawa wyników Militaria.pl przez Symetrię

Symetria w ramach kilkuetapowego procesu działań dla Militaria.pl przeprowadziła gruntowny audyt użyteczności, przeprojektowała niektóre elementy strony oraz zaproponowała zmiany graficzne.
O autorze
1 min czytania 2012-09-02

Militaria.pl to lider w zakresie sprzedaży wiatrówek, akcesoriów strzeleckich, a także szeroko rozumianego sprzętu outdoorowego, ASG, paintball oraz akcesoriów samoobrony. Na polskim rynku sklep obecny jest od 1998r, a jego działalność online doceniana jest w różnorodnych konkursach.

Zadaniem Symetrii była ogólna poprawa jakości serwisu, która miała mieć swoje odzwierciedlenie w identyfikacji i naprawie błędów użyteczności, poprawie opinii wśród użytkowników oraz realnym wzroście sprzedaży. Szczegółowo cele zostały określone następująco:

  • Cel 1: Zwiększenie średniej wartości koszyka 
  • Cel 2: Zwiększenie liczby kupowanych produktów 
  • Cel 3: Zmniejszenie liczby osób zamykających okno przeglądarki na etapie formularza zakupowego
  • Cel 4: Poprawa wskaźników satysfakcji (badanie prowadzone przez Opiniac)

Proces działań

Pierwszym etapem prac był audyt użyteczności serwisu Militaria.pl, na który składała się heurystyczna ocena ekspercka oraz badania z użytkownikami w laboratorium Symetrii (poszerzone o eye tracking). W sumie w badaniach brało udział 4 ekspertów oraz 6 przedstawicieli grupy docelowej e-sklepu.

Kolejnym krokiem była analiza dobrych praktyk wśród 10 serwisów e-commerce z Polski i ze świata. Celem badania była identyfikacja najlepszych rozwiązań z zakresu funkcjonalności stron, komunikacji e-marketingowej oraz interakcji z użytkownikami. Analiza miała za zadanie dostarczyć Klientowi i projektantom zbiór inspiracji do dalszych prac.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W efekcie prac analityczno-badawczych przeprojektowano niektóre elementy strony, a ich wizualizację dostarczono Militaria.pl w postaci interaktywnego prototypu. Uzupełnieniem tych działań stało się również przeprojektowanie graficzne wybranych obszarów serwisu oraz opracowanie kreacji reklamowych.

Jeden z błędów: 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wprowadzona zmiana:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kolejna ze zdiagnozowanych nieprawidłowości:

Nowe rozwiązanie: 

Efekty

  • Cel 1: Zwiększenie średniej wartości koszyka: +2,30%
  • Cel 2: Zwiększenie liczby kupowanych produktów: +5,77%
  • Cel 3: Zmniejszenie liczby osób zamykających okno przeglądarki na etapie formularza zakupowego:  -6,72%
  • Cel 4: Poprawa wskaźników satysfakcji (badanie prowadzone przez Opiniac): Zadowolenie = +5,43%, Przydatność informacji = +7,50%, Nawigacja = +5,47%, Estetyka = +6,67%

Opinia klienta

– Bardzo ważne było dla nas to, że Symetria brała pod uwagę nasze potrzeby i cele biznesowe w każdej fazie projektu. Wszystkie przygotowane przez Symetrię materiały wykorzystaliśmy w trakcie bieżących działań. Jakość i forma świadczonych przez Symetrię usług przebiegała na najwyższym poziomie. Natomiast fachowość, profesjonalna pomoc oraz atmosfera przyczyniły się do sprawnej i miłej współpracy. Stąd też z całą pewnością możemy polecić Symetrię jako pewnego i solidnego partnera w działaniach internetowych – Marek Prudel, Militaria.pl.