Jest to jeden z kluczowych wniosków jaki płynie z badania przeprowadzonego przez CupoNation Polska, przy współpracy z InPost oraz InternetSTANDARD. Sklep, który zdaniem respondentów przygotował najlepszą ofertę zakupową, otrzymał miano Promotora Roku 2014.
Plebiscyt na Promotora Roku 2014 jest nowatorskim badaniem opracowanym przez CupoNation Polska, portal specjalizujący się w publikowaniu kuponów rabatowych oraz promocji, dostępnych do zrealizowania w sklepach internetowych. Spośród ofert, które w 2014 pojawiły się na stronie, CupoNation wytypowano dwadzieścia najatrakcyjniejszych, które podzielone zostały na cztery kategorie: moda, uroda, elektronika oraz pozostałe. Każdy użytkownik, mógł oddać jeden głos i tym samym przyczynić się do wyboru najlepszej oferty zakupowej 2014 roku. Łącznie w badaniu oddano 5531 głosów, oraz pozostawiono 209 komentarzy.
Zobacz również
Mianem Promotora Roku 2014 został uhonorowany sklep Komputronik, który zdobył 17 proc. wszystkich głosów. Zwycięska oferta oferowała zniżkę w wysokości 100zł na nowoczesny tablet firmy Acer oraz pakiet Office 365 w prezencie. Kod rabatowy przygotowany przez Komputronik umożliwiał zakup najpopularniejszego ostatnio gadżetu jakim jest tablet, ze zniżką około 13 proc. w porównaniu do ceny rynkowej. Tego typu oferty są prawdziwą okazją dla kupujących i zawsze cieszą się dużą popularnością – mówi Małgorzata Zimoch, ekspert od zakupów w CupoNation. Poza samą ofertą użytkownicy docenili w komentarzach wysoki poziom obsługi klienta oraz niskie ceny. Jakość usług oferowanych przez Komputronik została również nagrodzona w rankingu Money.pl na najlepszy sklep internetowy 2014, gdzie Komputronik zajął pierwsze miejsce wśród sprzedawców elektroniki i AGD. W plebiscycie na Promotora Roku 2014 kategoria elektronika cieszyła się największą popularnością wśród respondentów (35 proc. wszystkich głosów). Wynika to z faktu, iż to właśnie na ten rodzaj produktów polscy e-konsumenci wydają najwięcej pieniędzy1.
W kategorii moda, bezkonkurencyjnym liderem okazała się marka Deichmann. Kod rabatowy oferujący 10 proc. zniżki, darmową dostawę oraz zwrot najbardziej spodobał się 15 proc. respondentów. Co ciekawe popularny sklep Zalando standardowo oferuje darmową dostawę oraz zwrot, tak więc o zwycięstwie marki Deichmann zadecydowała nie tylko oferta dopasowana do potrzeb klientów, ale również ceny jednostkowe asortymentu, które są zdecydowanie niższe niż w przypadku takich sklepów jak Zalando – mówi Katarzyna Kazior, Dyrektor Zarządzający CupoNation w Polsce. Na ofertę sklepu Zalando – 10 proc. dodatkowego rabatu na przecenione produkty wyróżniło około 5 proc. respondentów.
Niespodziewany sukces odniósł sklep Empik. Marka dotychczas utożsamiana głównie ze sprzedażą książek, filmów czy płyt z muzyką triumfowała w kategorii uroda. Ofertę promocyjną na zakup perfum z 60 proc. zniżką wyróżniło 8 proc. ankietowanych. Dodatkowo, Empik pokonał czołowych dystrybutorów produktów do pielęgnacji i makijażu jak Douglas czy Sephora, na których oferty zagłosowało kolejno 4 proc. i 3 proc. respondentów. Wygrana Empiku w segmencie uroda jest ogromnym osiągnięciem dla sprzedawcy, gdyż szybko i skutecznie udało mu się zredefiniować markę oraz poszerzyć asortyment w oczach klientów.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Internetowy sprzedawca OleOle został zwycięzcą w kategorii pozostałe, pokonując między innymi Merlin.pl – lidera w internetowej sprzedaży książek i multimediów według Money.pl oraz raportu Gemius. Internauci docenili OleOle ze względu na dużą ilość ofert promocyjnych oraz bogaty asortyment w naprawdę niskich cenach, przyznając sprzedawcy 412 głosów, co stanowi 7 proc. wszystkich oddanych głosów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak pokazują wyniki plebiscytu na Pormotora Roku 2014 polscy e-konsumeci coraz bardziej świadomie podejmują decyzje odnośnie zakupów w Internecie. Rozpoznawalność danej marki zaczyna stanowić kwestię drugorzędną, podczas gdy największa uwaga przywiązywana jest do ceny oraz jakości obsługi w danym sklepie. Rozwój rynku e-commerce w Polsce napędzany jest przede wszystkim przez internautów, którzy coraz częściej wybierają zakupy przez Internet i z każdą sfinalizowaną transakcją stają się ekspertami w wyszukiwaniu ofert najlepiej spełniających ich oczekiwania.
Oficjalnymi partnerami konkursu zostali internetSTANDARD oraz InPost.