– Serdecznie gratuluję wszystkim autorom prac, a szczególnie tym, którzy zakwalifikowali się do finałowej szesnastki. Wasze dzieła inspirują i zachęcają do podróżowania po Polsce. Wierzę, że powstałe filmy będą cenną wskazówką dla Polaków i gości zagranicznych podczas czerwcowego weekendu czy wakacji szkolnych – przyznaje Andrzej Gut-Mostowy, wiceminister sportu i turystyki.
Kapituła powołana przez Polską Organizację Turystyczną spośród nadesłanych zgłoszeń wytypowała szesnastu Youtuberów, którzy będą reprezentować jedno z przypisanych im województw. W najbliższym czasie każdy z nich przygotuje materiały wideo oraz publikacje w mediach społecznościowych, które ukażą atrakcje wybranych zakątków kraju. Wszystkie treści złożą się na relację z podróży po danym regionie Polski.
Zobacz również
– Jury miało twardy orzech do zgryzienia, gdyż poziom nadesłanych vlogów był wysoki. Zgłoszone filmy były przemyślane, z wieloma interesującymi informacjami i ciekawostkami. Widać nie tylko ogromne zaangażowanie vlogerów, ale też ich pasję i chęć przekazania innym tego, co według nich jest najważniejsze i najpiękniejsze. Robią wszystko, żeby zarazić widzów miłością do podróżowania i samodzielnego odkrywania świata – w tym wielu miejsc poza szlakiem, których w Polsce także nie brakuje – komentuje wybór szesnastki Agnieszka Wasztyl, dziennikarka i członkini Kapituły Mistrzostw.
Trzy najciekawsze relacje wybierze kapituła Mistrzostw, w skład której wchodzą: Jacek Janowski – Wicedyrektor Departamentu Wsparcia Rozwoju Turystyki w Polskiej Organizacji Turystycznej, Wojciech Norkowski z Departamentu Wsparcia Rozwoju Turystyki Polskiej Organizacji Turystycznej, Marcin Nowak – współtwórca bloga gdziewyjechac.pl i kanału „Wędrowne Motyle”, Agnieszka Franus – zastępczyni redaktora naczelnego magazynów National Geographic, National Geographic Traveler i redaktor naczelna Kaleidoscope, Jakub Feiga – Dyrektor Biura Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej, Agnieszka Wasztyl – dziennikarka Radia dla Ciebie i TVP, a także Dawid Mikoś – podróżnik i autor bloga oraz kanału YouTube „Masa Perłowa”.
– Poziom zgłoszonych do Mistrzostw uczestników znacząco przekroczył nasze oczekiwania. Doskonale pokazuje to, jak ważny jest organizowany już po raz szósty przez nas konkurs. Teraz nadszedł ich czas – jako reprezentanci regionów będą mogli wykazać się kreatywnością i pokazać nieoczywiste, lecz również warte uwagi miejsca. Życzę powodzenia naszym finalistom! – dodaje Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
O wyborze laureatów zadecydują wyniki głosowania przeprowadzonego online, jakość opublikowanych materiałów oraz zasięgi, które osiągną wszystkie treści stworzone przez vlogerów. Laureatów konkursu poznamy w czerwcu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wszyscy biorący udział w Konkursie vlogerzy otrzymają wynagrodzenie finansowe za swoją pracę, a dla trójki zwycięzców Mistrzostw przewidziane są dodatkowe nagrody pieniężne: 15 000 zł (I miejsce), 8 000 zł (II miejsce), 5 000 zł (III miejsce).
Więcej informacji na stronie: www.mistrzostwablogerow.polska.travel
Finałowa szesnastka VI Turystycznych Mistrzostw Vlogerów:
- WOJEWÓDZTWO DOLNOŚLĄSKIE – Niech to SZLAK
- WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE – Ekwipunek Dźwigany Codziennie
- WOJEWÓDZTWO LUBELSKIE – Nauka w plecaku
- WOJEWÓDZTWO LUBUSKIE – My na szlaku
- WOJEWÓDZTWO ŁÓDZKIE – Mniejsze od trzech
- WOJEWÓDZTWO MAŁOPOLSKIE – Bike Show CC
- WOJEWÓDZTWO MAZOWIECKIE – Gdzie los poniesie
- WOJEWÓDZTWO OPOLSKIE – Dobrze pojechane
- WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE – Pora na wycieczkę
- WOJEWÓDZTWO PODLASKIE – TraveLOVE
- WOJEWÓDZTWO POMORSKIE – Loverowi
- WOJEWÓDZTWO ŚLĄSKIE – Niezwykłe miejsca w Polsce
- WOJEWÓDZTWO ŚWIĘTOKRZYSKIE – Kuba on Tour
- WOJEWÓDZTWO WARMIŃSKO-MAZURSKIE – Na szlaku przygód
- WOJEWÓDZTWO WIELKOPOLSKIE – Calluna Trip
- WOJEWÓDZTWO ZACHODNIOPOMORSKIE – MKM Hobby
PS Youtuber wkręcił polskich influencerów i zaoferował im reklamowanie scamu
Polski youtuber, znany w sieci jako OjWojtek, wysłał do stu influencerów propozycję reklamowania wkładek, które sam wymyślił i które… nie zostały nigdy wyprodukowane. Jaki był efekt jego eksperymentu?