We wtorek, 31 maja ukazało się wyjątkowe opowiadanie „O biało-czerwonej skarpetce i skarpetce niebiesko-żółtej, a także o wrednych czerwonych rękawiczkach”. Autorką opowiadań jest Justyna Bednarek a ilustrację do wersji książkowej przygotował Daniel de Latoura. Wyjątkowa historia, ma dodać dzieciom otuchy i pokazać, że nawet w bardzo trudnej sytuacji życiowej możemy znaleźć przyjaciół, którzy pomogą odmienić nasz los.
Rozmowa o wojnie z dziećmi jest czymś niezwykle trudnym, a w ostatnim czasie każdy rodzic musiał się z tym zmierzyć. Zależało nam, by ta rozmowa nie tylko była mądra, ale też pokrzepiająca, by pomogła otrzeć łzy z wielu małych buziek – podkreśla Rafał Ryś, creative director w Havas Creative Group.
Zobacz również
Opowiadanie przyjęło formę krótkiego słuchowiska dostępnego w języku polskim i ukraińskim, do którego swoich głosów użyczyli wyjątkowi artyści z obydwu krajów m.in. Magdalena Różczka, Mateusz Damięcki, Magdalena Popławska, Magdalena Cielecka, Katarzyna Herman i Anna Smołowik, a także Vova Makovskyi, Nadia Pawlyshyn, Volodymyr Matiiuk, Masha Yasynska, Anna Adamovych, Katya Kolesnik, Olga Trembach, Tania Lav.
Tak wiele osób postanowiło zaangażować się w nasz projekt całkowicie pro bono, poświęcając swój czas, wiedzę i wkładając w to swoje serca. Dziękuję! A dzieciakom życzę nieograniczonej radości z czytania i słuchania – mówi Joanna Bażyńska, szefowa wydawnictwa Poradnia K.
W ramach projektu, powstała specjalna strona internetowa: historieskarpetek.pl. Znajdziemy na niej odnośniki do platform, na których będą dostępne nagrania oraz informacje gdzie można zakupić wyjątkową książkę. Słuchowisko można również pobrać bezpłatnie ze strony wydawnictwa poradniak.pl.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Dodatkowo, dzięki wydawnictwu Poradnia K historie zostały wydane także w ilustrowanej wersji książkowej. Książka dostępna będzie w regularnej dystrybucji, a całkowity dochód ze sprzedaży książek zostanie przeznaczony na działania dwóch stowarzyszeń: Serduszka dla Dzieci oraz Klubu Inteligencji Katolickiej (KIK). Obydwie organizacje aktywnie wspierają rodziny i dzieci przybywające do Polski z Ukrainy poprzez podejmowanie inicjatyw edukacyjnych oraz ułatwiających asymilację społeczną.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Słuchowisko i książka to pierwszy etap akcji. W całą kampanię zaangażowała się również marka Endo, która dodatkowo stworzy limitowaną serię biało-czerwonych i niebiesko-żółtych skarpetek, a także firma Heraclon International Sp. z o.o. (właścicielem platformy Storybox.pl, audiobook.pl), która wyprodukuje 1000 płyt z opowiadaniami do bibliotek publicznych i szkolnych.
Patronem medialnym słuchowiska jest gazeta.pl, właściciel serwisu ukrayina.pl.
Za koncepcję kreatywną inicjatywy, produkcję opowiadań i całą komunikację odpowiada agencja Havas Creative Group oraz wydawnictwo Poradnia K. Dźwięk zrealizowała Anna Kufirska.