„Poślij smoga do pieca” – Tate Janusz, Pjoter i Halyna zwracają uwagę na problem smogu w nowej kampanii

„Poślij smoga do pieca” – Tate Janusz, Pjoter i Halyna zwracają uwagę na problem smogu w nowej kampanii
Ruszyła nowa kampania stworzona w ramach projektu „Poślij smoga do pieca”, realizowanego przez Fundację Polska Ziemia, która zwraca uwagę na problem smogu w Polsce. Bohaterami akcji są nosacze Tate Janusz, Pjoter i Halyna.
O autorze
2 min czytania 2020-02-20

Gdy tylko pojawią się pierwsze zimne dni, w wielu polskich miastach powraca problem smogu. Jedną z przyczyn powstawania smogu są tzw. „kopciuchy”, czyli najtańsze kotły, które w XXI w. powinny być raczej w muzeach niż domach. W kopciuchu można spalić wszystko, co się ma pod ręką – i butelkę i starą wersalkę.

Aby zwrócić uwagę na ten problem i zachęcić społeczeństwo do zmiany pieca na nowy, przyjaźniejszy dla środowiska, Fundacja Polska Ziemia ruszyła z nową kampanią społeczną pod hasłem „Poślij smoga do pieca”.

W jej ramach stworzono serię spotów, przedstawiających rodzinę smogowiczów. Ich kreacja oparta jest na motywie nosacza sundajskiego, zwanego też „Małpą Polakiem”. Twórcy kampanii wybrali tę postać, aby przedstawić przywary Polaków w krzywym zwierciadle, z przymrużeniem oka.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania „Poślij smoga do pieca” ma też za zadanie edukować społeczeństwo o konsekwencjach wycinania filtrów DPF w samochodach z silnikiem Diesla. Praktyki te są bowiem przez wiele osób uznawane za przykład zaradności. Tak też postępują bohaterowie drugiego spotu stworzonego w ramach kampanii. 

Projekt „Poślij smoga do pieca” zakłada szeroką kampanię edukacyjną związaną z wyjaśnieniem problematyki i skutków smogu, wynikających z tego zagrożeń, sposobów walki z zanieczyszczeniem powietrza oraz możliwości skorzystania z programów dotacyjnych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W ramach kampanii, na terenach najbardziej dotkniętych smogiem, odbędą się debaty i szkolenia z ekspertami specjalizującymi się w problematyce smogu. Debaty będą miały charakter otwarty, z możliwością wstępu dla wszystkich mieszkańców miast, którzy będą chcieli pogłębić swoją wiedzę na temat smogu i dostępnych rozwiązaniach.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Brakowało do tej pory kampanii, która w wyrazisty sposób edukowałaby społeczeństwo o konsekwencjach jakie niesie za sobą spalanie plastików w piecach czy wycinanie filtrów DPF w samochodach z silnikiem Diesla. Niestety te złe praktyki są przez wielu uznawane za przykład pozytywnego cwaniactwa czy sprytnego radzenia sobie. Analogicznie do wciąż obecnego w naszym społeczeństwie cichego przyzwolenia na jazdę po alkoholu. Tymczasem jeśli chcemy wyeliminować takie zachowania to najpierw musimy doprowadzić do ich społecznego potępienia – mówi Elżbieta Górnik, wiceprezes Fundacji Polska Ziemia.

Więcej informacji na temat projektu znajduje się na stronie.

PS

T-Raperzy znad Wisły i OLX zachęcają do walki ze smogiem. Do sieci trafił właśnie wyjątkowy Antysmog Song i pełen dymu teledysk.

PS2

W Warszawie oraz wybranych miastach Małopolski w listopadzie 2019 roku pojawiła się instalacja przedstawiająca olbrzymie płuca, która miała za zadanie pokazać, jak zanieczyszczone jest powietrze. 

PS3

By zachęcić studentów do kupienia miesięcznego karnetu w siłowni FUNFIT II w Zielonej Górze, w 2018 roku placówka przygotowała specjalną ofertę dla studentów, którzy chcą zostać „Januszami siłowni”.