– Wystawa Posters For Ukraine jest odpowiedzią na wojnę – mówi Filip Tofil z zarządu STGU. – Kiedy bombardowane były spokojne miasta i miasteczka, ukraińscy ilustratorzy i projektanci wezwali do tworzenia plakatów i ilustracji informujących o tragedii, jaka spadła na ich kraj. Na wezwanie odpowiedzieli artyści z całego świata, tworząc prace mówiące o smutku, strachu, nienawiści, nawołujące do zakończenia wojny, manifestujące odwagę, dające nadzieję. Wystawa Posters For Ukraine prezentuje zestaw wybrany spośród kilkuset prac nadesłanych do Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej, a także publikowanych w ramach tzw. poster call organizowanych przez Pictoric Ilustrators Club z Kijowa oraz 4th Block z Charkowa – dodaje Filip Tofil.
– Od niemal dwóch dekad wspieramy twórców w wyrażaniu ich myśli i uczuć w przestrzeni publicznej, prezentując plakaty artystyczne m.in. w projekcie Galeria Plakatu AMS. Wiemy bowiem, jak skuteczną formą jest plakat, który często nawet bez słów trafia w emocje odbiorców – mówi Grażyna Gołębiowska, dyrektor marketingu AMS. – Dziękujemy za możliwość uczestniczenia w projekcie Posters For Ukraine – jest to wyjątkowy moment w historii, w którym każda forma pomocy naszym sąsiadom, także ta symboliczna, ma wielką moc – dodaje Grażyna Gołębiowska.
Zobacz również
Na wystawie w Galerii Plenerowej Łazienek Królewskich, a także na nośnikach AMS swoje prace prezentują: Anton Abo, Studio Agrafka, Anna Andreieva, Peter Bankov (Bankov Posters), Tomasz Czyżkowski, Michał Dyakowski, Masha Foya, Stanisław Gajewski, Maks Graur, Oleg Gryshchenko, Ola Jasionowska, Paweł Jońca, Iryna Kalantai, Mari Kinovich, Hania Kmieć, Przemek Kotynski, Olga Kulish, Simon Litvinov, Kosma Masny, Sabina Oberholzer, Dilyana Peeva, Zhenia Polosina, Dominik Przerwa, Szymon Szymankiewicz, Beata „Barrakuz” Śliwińska i Renato Tagli.
– Te plakaty nie zawrócą lecących kul, nie powstrzymają czołgów na ulicach, co nie znaczy, że one także nie są orężem w tej wojnie. Siła perswazji i siła budowania społeczności często jest równie ważna, co siła jednostek na froncie. Twórzcie plakaty nie wojnę. Slava Ukraini! – apeluje Filip Tofil.
Wystawa w Łazienkach Królewskich potrwa do końca kwietnia 2022 r. Jej organizatorami są STGU Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej oraz AMS we współpracy z organizacjami z Ukrainy: Pictoric Ilustrators Club oraz 4th Block, zaś partnerami: Grafprom, Polish Graphic Design i Syfon Studio.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Spółka AMS wspiera artystów od początku swojego istnienia. W licznych działaniach udowadnia, że plakaty i sztuka są częścią miejskiej przestrzeni, oddziałują na odbiorców, komentują rzeczywistość i są głosem w słusznych sprawach. Konkursy Galerii Plakatu AMS czy prace z serii Przyjaciele Galerii Plakatu AMS odnoszą się do aktualnych wydarzeń (m.in. pożary lasów w Australii, COVID-19) oraz wyzwań, z którymi mierzy się społeczeństwo (m.in. prawa kobiet, ochrona klimatu, troska o dobro zwierząt).
Słuchaj podcastu NowyMarketing