Niecała połowa badanych (46%) deklarowała, że będzie obchodzić to święto, z kolei 44% nie planowała świętować w tym roku. Co ciekawe, wraz z wiekiem spada odsetek osób świętujących. W grupie osób w wieku 15-24 lata świętowanie zapowiedziało ponad trzy czwarte (86%) badanych, a wśród osób w wieku 60+ odsetek ten wyniósł z kolei zaledwie 17% badanych.
Zobacz również
Prezenty na pierwszym miejscu
Według raportu najczęstszą formą świętowania Dnia Ojca jest dawania prezentów. Na taki krok zdecydowało się 42% ankietowanych. Na drugim miejscu znalazły się odwiedziny u ojców (36%), a na trzecim udział w rodzinnym posiłku (26%).
Dobre relacje z ojcami
Jedną z integralnych części raportu pt. „Postrzegania ojcostwa w Polsce” był fragment poświęcony relacjom z ojcami. Jak się okazuje, 81% zapytanych o nie osób uważa, że ich więzi z ojcami są silne. Co ciekawe, na dobre relacje z tatą częściej wskazują panie (31%) niż panowie (24%). Młodsze pokolenia, w wieku od 15 do 24 lat, to również osoby, które częściej przyznają, że ich relacje z ojcami są pozytywne. Z takim stwierdzeniem w tej grupie badanych zgodziło się 52% osób.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Ważne, żeby tata był opiekuńczy
Tak według raportu odpowiedziało 40% ankietowanych. Na drugim miejscu wśród cech pożądanych u ojców znalazła się odpowiedzialność (37%), a na trzecim cierpliwość (34%).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Autorzy publikacji poruszyli na jej łamach również temat związany z urlopem tacierzyńskim oraz satysfakcji wynikającej z bycia ojcem. Warto zauważyć, że aż 81% spośród ankietowanych wypowiada się pozytywnie na temat urlopu dla ojców. Najwięcej zwolenników tego rozwiązania należy do grupy wiekowej 25-39 (87%). Najmniej – 60+ (72%).
96% ankietowanych zadeklarowało, że spełnia się w roli rodzica. Nieznaczną przewagę mają w tym przypadku kobiety (97%), jednak panowie również czują się szczęśliwi w związku z byciem tatą (93%).
Przejrzyj raport pt. „Postrzegania ojcostwa w Polsce” poniżej.
Zdjęcia: Raport pt. „Postrzegania ojcostwa w Polsce”
PS Tata, czyli kto? Kampanie marketingowe, które łamią ojcowskie stereotypy
Choć marketerzy z wypiekami na twarzy wypatrują w kalendarzu kolejnych świąt, które mogłyby stać się kontekstem czy inspiracją do tworzenia nowych treści, zdaje się, że 23 czerwca często przesypiają. Może to zmęczenie po Dniu Matki i Dniu Dziecka, które trzeba było odpowiednio zaopiekować? A może wynika to ze stereotypów dotyczących roli ojca, które wciąż tkwią w nasze zbiorowej podświadomości?
PS2 #PolecajkiNM cz. 11: SEMbook 2024, megatrendy w produkcji żywności roślinnej, ojciec w reklamie, design na rzecz społeczeństwa
Raport „Megatrendy a wyzwania produkcji żywności roślinnej″, „SEMbook 2024″, nagranie Q&A z dr. Zemełką o mapie mózgu klienta oraz podcasty o AI, ojcu w reklamie i brandingu opartym na wartościach – odkryj kolejną porcję marketingowych ciekawostek, które poleca redakcja NM.