TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

„Postrzegania ojcostwa w Polsce” [RAPORT]

„Postrzegania ojcostwa w Polsce” [RAPORT]
Firma Research Collective opublikowala raport z badania Omnibus pt. „Postrzegania ojcostwa w Polsce”. Wynika z niego m.in., że aż 96% Polaków jest spełnionych w byciu rodzicem.
O autorze
2 min czytania 2024-06-24

Niecała połowa badanych (46%) deklarowała, że będzie obchodzić to święto, z kolei 44% nie planowała świętować w tym roku. Co ciekawe, wraz z wiekiem spada odsetek osób świętujących. W grupie osób w wieku 15-24 lata świętowanie zapowiedziało ponad trzy czwarte (86%) badanych, a wśród osób w wieku 60+ odsetek ten wyniósł z kolei zaledwie 17% badanych.

Prezenty na pierwszym miejscu

Według raportu najczęstszą formą świętowania Dnia Ojca jest dawania prezentów. Na taki krok zdecydowało się 42% ankietowanych. Na drugim miejscu znalazły się odwiedziny u ojców (36%), a na trzecim udział w rodzinnym posiłku (26%).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dobre relacje z ojcami

Jedną z integralnych części raportu pt. „Postrzegania ojcostwa w Polsce” był fragment poświęcony relacjom z ojcami. Jak się okazuje, 81% zapytanych o nie osób uważa, że ich więzi z ojcami są silne. Co ciekawe, na dobre relacje z tatą częściej wskazują panie (31%) niż panowie (24%). Młodsze pokolenia, w wieku od 15 do 24 lat, to również osoby, które częściej przyznają, że ich relacje z ojcami są pozytywne. Z takim stwierdzeniem w tej grupie badanych zgodziło się 52% osób.

Ważne, żeby tata był opiekuńczy

Tak według raportu odpowiedziało 40% ankietowanych. Na drugim miejscu wśród cech pożądanych u ojców znalazła się odpowiedzialność (37%), a na trzecim cierpliwość (34%).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Autorzy publikacji poruszyli na jej łamach również temat związany z urlopem tacierzyńskim oraz satysfakcji wynikającej z bycia ojcem. Warto zauważyć, że aż 81% spośród ankietowanych wypowiada się pozytywnie na temat urlopu dla ojców. Najwięcej zwolenników tego rozwiązania należy do grupy wiekowej 25-39 (87%). Najmniej – 60+ (72%).

96% ankietowanych zadeklarowało, że spełnia się w roli rodzica. Nieznaczną przewagę mają w tym przypadku kobiety (97%), jednak panowie również czują się szczęśliwi w związku z byciem tatą (93%).

Przejrzyj raport pt. „Postrzegania ojcostwa w Polsce” poniżej.

Zdjęcia: Raport pt. „Postrzegania ojcostwa w Polsce”

PS Tata, czyli kto? Kampanie marketingowe, które łamią ojcowskie stereotypy

Choć marketerzy z wypiekami na twarzy wypatrują w kalendarzu kolejnych świąt, które mogłyby stać się kontekstem czy inspiracją do tworzenia nowych treści, zdaje się, że 23 czerwca często przesypiają. Może to zmęczenie po Dniu Matki i Dniu Dziecka, które trzeba było odpowiednio zaopiekować? A może wynika to ze stereotypów dotyczących roli ojca, które wciąż tkwią w nasze zbiorowej podświadomości?

PS2 #PolecajkiNM cz. 11: SEMbook 2024, megatrendy w produkcji żywności roślinnej, ojciec w reklamie, design na rzecz społeczeństwa

Raport „Megatrendy a wyzwania produkcji żywności roślinnej″, „SEMbook 2024″, nagranie Q&A z dr. Zemełką o mapie mózgu klienta oraz podcasty o AI, ojcu w reklamie i brandingu opartym na wartościach – odkryj kolejną porcję marketingowych ciekawostek, które poleca redakcja NM.