Dla osób, które przekażą najbardziej atrakcyjne przedmioty przewidziano nagrody pieniężne. Akcja potrwa do 31 maja br.
Historyczne etykiety, butelki, książki to tylko niektóre przedmioty objęte akcją „Poszukiwany/ Poszukiwana”. Zgłoszenia eksponatów można dokonywać poprzez aplikację umieszczoną na profilu Muzeum Polskiej Wódki na Facebooku. Organizator, Stowarzyszenie Polska Wódka, zachęca wszystkich do tworzenia ekspozycji, dzięki której powstanie jedyna w swoim rodzaju instytucja poświęcona narodowemu trunkowi Polaków.
Zobacz również
– Polską wódkę należy traktować w kategoriach dobra narodowego. Wytwarzana od ponad 600 lat na naszych ziemiach, nierozerwalnie wpisała się w polską historię i obyczaje. To alkohol najwyższej jakości i jeden z nielicznych polskich produktów rozpoznawalnych i cenionych na całym świecie. Mamy więc powody do dumy i podobnie jak inne kraje powinniśmy chwalić się i promować nasz narodowy trunek. Dlatego zapraszamy wszystkich Polaków, by dołożyli swoją „cegiełkę” do powstania Muzeum Polskiej Wódki, pierwszej i jedynej takiej instytucji na świecie – mówi Andrzej Szumowski, Prezes Stowarzyszenia Polska Wódka, patrona muzeum.
Aby wziąć udział w akcji i wyrazić chęć przekazania eksponatu, należy użyć aplikacji zgłoszeniowej na Facebooku Muzeum Polskiej Wódki, umieszczając w formularzu opis eksponatu, jego historię oraz zdjęcie. Tak wypełnione zgłoszenie trafi do rąk organizatora, który po zakończeniu akcji wybierze z nadesłanych propozycji te, które spełniają merytoryczne i jakościowe wymogi określone przez zespół pracujący nad ekspozycją muzeum. Dodatkową opcją jest także wypełnienie formularza drogą telefoniczną i wysłanie zdjęcia pocztą. Spośród nadesłanych zgłoszeń komisja konkursowa wybierze i nagrodzi 3 laureatów – nagrodą pieniężną o wartości 1000 zł oraz 10 uczestników kwotą 200 zł. Zwycięzcy zostaną zaproszeni na uroczyste otwarcie muzeum.
Prace nad Muzeum Polskiej Wódki są zaawansowane. Logotyp został zaprojektowany przez znanego artystę plastyka, Andrzeja Pągowskiego. Koncepcję wystawy, zakładającą połączenie tradycyjnych sposobów ekspozycji i najnowszych rozwiązań multimedialnych, przygotowała zaś renomowana pracownia architektoniczną NIZIO DESIGN INTERNATIONAL. Korzystając z archiwalnych materiałów, które zachowały się m.in. w prowadzonych od pokoleń gorzelniach, a także z eksponatów przekazanych w ramach akcji „Poszukiwany/Poszukiwana”, powstanie ekspozycja prezentująca ponad 600–letnią historię wytwarzania narodowego trunku Polaków i jego związku z polską tradycją i kulturą.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Andrzej Szumowski podkreśla: w Muzeum Polskiej Wódki jest miejsce dla każdej marki wódki spełniającej wymogi znowelizowanej definicji Polskiej Wódki, która weszła w życie 13 stycznia 2013 r. Są one jednoznaczne – aby wódka mogła używać oznaczenia geograficznego „Polska Wódka/Polish Vodka” musi być wyprodukowana z surowców polskiego pochodzenia, tradycyjnych polskich zbóż: żyta, pszenicy, owsa, jęczmienia, pszenżyta lub ziemniaków, a cały proces przetwarzania musi odbywać się na terytorium Polski.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Muzeum, zlokalizowane na warszawskiej Pradze Północ w postindustrialnych budynkach z czerwonej cegły, gdzie przez wiele lat działała Warszawska Wytwórnia Wódek „Koneser”, stanie się nowym, atrakcyjnym punktem na kulturalnej mapie stolicy, a przede wszystkim miejscem przypominającym Polakom i pokazującym zagranicznym turystom na czym polega wyjątkowość Polskiej Wódki i czym wyróżnia się na tle innych.
Lista poszukiwanych eksponatów do powstającego Muzeum Polskiej Wódki:
- Plakaty, reklamy, foldery związane z polską wódką z lat 1900 – 1990
- Zagraniczne reklamy polskich wódek, ze szczególnym uwzględnieniem marki Wyborowa, z lat 1900 – 1990
- Etykiety i butelki polskich wódek czystych, ze szczególnym uwzględnieniem marek Wyborowa i Luksusowa, z lat 1900 – 1990
- Etykiety i butelki polskich wódek gatunkowych z lat 1900 – 1990
- Książki oryginalne dotyczące technologii produkcji polskiej wódki z okresu od XVIII do XX wieku
- Kolumna destylacyjna z gorzelni – miedziana
- Zdjęcia i historie polskich rodów gorzelniczych
- Zdjęcia bali, rautów, gdzie uwidoczniona jest polska wódka z lat 1900-1990.
Andrzej Szumowski, Prezes Stowarzyszenia Polska Wódka, zaprasza do udziału w akcji:
Fanpage Muzeum Polskiej Wódki na Facebooku.