…czy zdecydować się na cyfrową reklamę zewnętrzną w swojej kampanii, ale jak najlepiej wykorzystać jej potencjał.
Wydatki przeznaczone na reklamę zewnętrzną w Polsce osiągnęły w 2017 roku sumę ponad 484,3 mln PLN. Mimo to, że były niższe o 1,7% w porównaniu do roku poprzedniego, kwoty przeznaczone na DOOH odnotowały wzrost i to aż o 18% (4 mln PLN). Globalne przychody z mediów w tym sektorze – według firmy badawczej PQ Media – wzrosły natomiast o 13%, osiągając 13,4 mld USD. Statystyki te wyraźnie pokazują, że DOOH jest coraz chętniej wybieranym medium przez reklamodawców.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Firma Ocean chcąc poznać i lepiej zrozumieć wpływ reklam DOOH na konsumentów nawiązała współpracę z firmą Neuro-Insight UK. W swoim najnowszym badaniu postanowiła sprawdzić, w jaki sposób reklamodawcy wykorzystujący DOOH mogą podnieść skuteczność kampanii opierając się na wiedzy o skuteczności działania reklamy telewizyjnej i jej roli w wzmacnianiu kampanii online. Wyniki okazały się zaskakujące – wykazano, że dynamiczne kampanie OOH mają 2,5 razy większy wpływ na widza niż na statyczne treści, co zapewnia silne emocjonalne doświadczenie dla odbiorcy, porównywalne do tego, odczuwalnego po styczności z reklamami telewizyjnymi.
Przeprowadzone badanie opierało się na sprawdzeniu reakcji odbiorcy na prezentowane mu treści reklamowe w formie statycznej i dynamicznej. Mózg człowieka przetwarza informacje w sposób wybiórczy, tak więc treść powinna być przedstawiana w odpowiedni sposób. Firma badawcza Neuro-Insight UK przeanalizowała reakcje emocjonalne uczestników na przedstawione reklamy, ich siłę, sposób oddziaływania i zapadania w pamięć. Najbardziej skuteczną okazała się reklama dynamiczna, która dostarczała odbiorcy wielu pozytywnych odczuć i została najlepiej zapamiętana przez odbiorców.
Jak mówi Helen Haines dyrektor marketingu firmy Ocean – Cyfrowa reklama zewnętrzna działa w podobny sposób jak reklama telewizyjna. Zapewnia wiele wrażeń i silną reakcję emocjonalną. Są to dwa kluczowe elementy, które przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Wyniki badania sugerują, że dynamiczna reklama DOOH stanowiąc dopełnienie reklamy telewizyjnej może przyczyniać się do wzrostu jej zasięgu oraz skutecznie kreować wizerunek marki poza domem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing