Skąd to wiadomo? Z badania „Power Generation. Pieniądze, seks i władza, co napędza osoby po 50.”, które na zlecenie agencji marketingu zintegrowanego Communication Unlimited, przeprowadziła agencja badawczo-strategiczna Atena Research & Consulting.
– Mają wysoką siłę nabywczą, a jego przedstawiciele często zasiadają na najwyższych stanowiskach w firmach i władzach. Coraz bardziej koncentrują się na własnych potrzebach, są aktywni i dbają o zdrowie. Uwolnili się od ograniczających ich kompleksów i przeżywają drugą młodość również w swoich związkach – mówi Elżbieta Wojtczak, CEO Communication Unlimited.
Zobacz również
Dobrzy konsumenci
„Superbohaterowie 50+” potrafią zagiąć świat. Średnio czują się 11 lat młodziej, niż wskazywałaby na to ich metryki. 63 proc. ćwiczy, dba o siebie i zdrowo się odżywia. Z badania wynika, że 42 proc. osób spośród dzisiejszych 50 – 70 – latków jest zadowolona ze swojej sytuacji finansowej, a 68 proc. ocenia ją nawet jako stabilną, mocno na tę stabilizację pracując. Ponad połowa (53 proc.) podejmuje się dodatkowych prac w celach zarobkowych. Z kolei ponad 40 proc. wśród tych, którzy na emeryturze już są, podejmuje się prac dorywczych, a co czwarty deklaruje, że jest nadal aktywny zawodowo.
– Uważają, że pieniądze są nie tylko po to, aby płacić rachunki, ale przede wszystkim, by realizować marzenia. Coraz bardziej koncentrują się na sobie i mówią: „to nasze 5 minut”. 93 proc. uważa, że czas dla siebie jest ważny – mówi Agnieszka Brytan-Jędrzejowska, CEO Atena Research & Consulting.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Smart shopperzy
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Przedstawiciele pokolenia Power Generation to dobrzy konsumenci, ale również świadomi smart shopperzy. 60 proc. badanych ma zadatki na hipsterów – śledzą trendy żywieniowe i robiąc zakupy, szukają produktów zdrowych, naturalnych i bez chemii.
Nawet mniej zamożni starają się, o ile pozwala im budżet, wybierać produkty o dobrej jakości. Z kolei lepiej sytuowani, którzy kupują produkty premium, chętnie korzystają z rozmaitych promocji. Większość (70 proc.) zaopatruje się w sprawdzonych, lokalnych miejscach (głównie osoby powyżej 60 roku życia i kobiety). Dla 59 proc. ważne jest czy produkty pochodzą od polskich producentów.
„Superbohaterom” po 50 – tce nieobcy jest im świat internetu. Co czwarty robi zakupy w sieci i to co najmniej raz w tygodniu kupując najczęściej: ubrania, sprzęt RTV/AGD, książki, kosmetyki i obuwie.
– Z naszego badania wynika, że nowoczesność, przebojowość i energia życiowa to domena nie tylko młodych osób, ale również pokolenia 50 – 70 latków. Zapomnijmy o nich jako kojarzonych z siwymi babciami czy dziadkami silversami. Pokolenie to ma moc, stąd też nasza nazwa Power Generation. Czas skończyć ze stereotypami, szczególnie że liczebnie jest to rosnąca grupa konsumentów – podsumowuje Agnieszka Brytan-Jędrzejowska.
Informacja o badaniu:
Badanie „Power Generation. Pieniądze seks i władza – co napędza osoby po pięćdziesiątce”, zrealizowała na zlecenie agencji marketingu zintegrowanego Communication Unlimitted agencja badawczo-strategiczna Atena Research & Consulting.
Badanie przeprowadzono metodą ilościową oraz jakościową na przełomie marca i kwietnia 2019 r. Pomiar ilościowy zrealizowano metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 815 osób w wieku 50-70 lat (reprezentatywność dla płci, przedziałów wiekowych, wykształcenia oraz wielkości zamieszkiwanych miejscowości). W badaniu jakościowym zrealizowano 24 pogłębione wywiady etnograficzne w domach i otoczeniu respondentów, uzupełnione 24 pamiętnikami etnograficznymi.