… jak i też kreujące takie przedsięwzięcia, jak m.in.: Europejski Kongres Gospodarczy, IMPACT, targi MSPO, czy festiwal Open’er.
– Pandemia zdrowotna i gospodarcza uderzyła w to, co jest podstawą działalności w branży MICE, czyli w bezpośrednie kontakty międzyludzkie. Nowoczesny i prężny sektor gospodarki został z dnia na dzień całkowicie zamrożony. To kataklizm, którego żadna inna branża nie doświadczyła. Dlatego reakcja musi być tak samo szybka i zdecydowana. Powstanie Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń to pierwszy krok. Głos branży będzie głośniejszy i skuteczniejszy. Kolejne działania to dostosowanie pomocy publicznej do wyjątkowej sytuacji przemysłu spotkań. Musi on przetrwać kryzys, otrzymać czas na ponowne uruchomienie oraz przystosowanie do nowych warunków – ocenia prezydent pracodawców RP Andrzej Malinowski.
Zobacz również
– Przemysł spotkań i wydarzeń stanowi łącznie blisko 15 proc. polskiego PKB (hotele, rozrywka, transport autokarowy, targi, grupowa i indywidualna turystyka przyjazdowa i wyjazdowa, MICE) i zatrudnia, łącznie z dostawcami i partnerami, ok. 1,5 mln osób. Od połowy lutego br. nasze środowisko notuje średni spadek sprzedaży w granicach 80 – 95 proc., w zależności od sektora. Brak długoterminowych i strategicznych rozwiązań oznacza nie tylko bankructwa i zwolnienia, to przede wszystkim zagrożenie dla nowoczesnej i zrównoważonej gospodarki naszego kraju – podkreśla Bartosz Bieszyński, koordynator sztabu kryzysowego branży MICE.
– W Radzie Przemysłu Spotkań i Wydarzeń chcemy komunikować się między sektorami branży MICE oraz z rządem, a także dbać nie tylko o przetrwanie, ale też o przyszłość – deklaruje Łukasz Adamowicz, wiceprezes Zarządu Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel.
Reprezentanci Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń postawili sobie za cel obronę i odrodzenie branży, poprzez mocny głos w dyskursie na szczeblu rządowym. Rada będzie dążyć m.in. do:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
- stworzenia platformy współpracy i wymiany informacji pomiędzy organizacjami tworzącymi szeroko rozumiany przemysł spotkań i wydarzeń;
- stałego monitoringu stanu kondycji branży (badania, ankiety itd.);
- stworzenia ciała reprezentującego interesy branży wobec administracji państwowej;
- budowania świadomości znaczenia branży wśród państwowych decydentów, jak i też opinii publicznej;
- tworzenia i przedstawiania propozycji w ramach wykorzystania EU Recovery Fund;
- współpracy z najważniejszymi instytucjami społecznymi.
– Współpraca branży MICE daje nam widoczność w mediach i możliwości dotarcia do rządu, których nie mielibyśmy działając w pojedynkę, tym bardziej, że nasz sektor to system naczyń połączonych – ocenia Grażyna Grabowska, prezes Targów w Krakowie i Wiceprezes Polskiej Izby Przemysłu Targowego.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Pandemia koronawirusa pokazała, jak mocno powiązane są różne sektory branży MICE. Siłą polskiej gospodarki jest jej zrównoważony charakter – powinniśmy podkreślać nasz wkład w tworzenie PKB. Bez spotkań i wydarzeń wiele polskich miast – choćby Warszawa, Kraków, Poznań, czy Trójmiasto – wygląda zupełnie inaczej, a to przekłada się też na sytuację gospodarczą – zaznacza Mikołaj Ziółkowski, prezes Stowarzyszenia Organizatorów Imprez Artystycznych i Rozrywkowych.
– Mamy wiele do zrobienia, a na pewno będzie to łatwiejsze, jeśli będziemy działać razem – ocenił Sekretarz Generalny Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego Marcin Mączyński.
Tego typu działanie jest koniecznie, ponieważ szeroko rozumiany przemysł spotkań, wydarzeń, rozrywki i czasu wolnego jest tą częścią polskiej jak i globalnej gospodarki, która jako pierwsza „zatrzymała się” z powodu szerzącej się pandemii SARS-CoV-2. Kluczowe postulaty Rady to utrzymanie i rozwinięcie dodatkowych form wsparcia dla przemysłu, takich jak:
- pobudzenie popytu
- dodatkowe bezpośrednie wsparcie finansowe
- dodatkowe bezpośrednie wsparcie dot. kosztów pracy
-
dodatkowe bezpośrednie wsparcie dot. promocji Polski jako destynacji indywidualnej, grupowej
i biznesowej
- uelastycznienie zaleceń i wytycznych dot. organizacji wydarzeń i spotkań
Skład Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń:
- Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel SOIT
- Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
- Klub Agencji Eventowych SAR
- Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce – SKKP
- Stowarzyszenie Organizatorów Imprez Artystycznych i Rozrywkowych SOIAR
- Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego IGHP
- Polska Izba Techniki Estradowej PITE
- Polskie Stowarzyszenie Rozwoju Infrastruktury Sportu i Rekreacji IAKS Polska
- Zrzeszenie Agentów IATA w Polsce
- SITE Poland – Society for Incentive Travel Excellence – Chapter Poland
- Stowarzyszenie Branży Eventowej SBE
- Polska Izba Przemysłu Targowego PIPT
- Harmony Polish Hotels
- Polskie Stowarzyszenie Przewoźników Autokarowych PSPA
- Izba Gospodarcza Menedżerów Artystów Polskich IGMAP
- Fundacja FOH
- Future for MICE
- Meeting Professional International Poland Chapter MPI