Do głównych zadań Rady Etyki PR (REPR) należy wydawanie opinii dotyczących praktyk rynkowych, które mogłyby wpłynąć na funkcjonowanie i postrzeganie branży PR, a także wydawanie orzeczeń dotyczących konkretnych sytuacji, rodzących podejrzenia o stosowanie praktyk niezgodnych ze standardami etyki profesjonalnej. Tryb pracy Rady Etyki PR określa Regulamin.
Członkowie REPR powołani przez zarząd ZFPR:
Zobacz również
- Hanna Waśko – Właścicielka agencji Big Picture, przez ostatnie 2 lata wyróżnionej największą liczbą nagród w konkursie Złote Spinacze ZFPR. Od 15 lat w branży PR. Jest strategiem. Łączy doświadczenie z sektora biznesowego z wieloletnim doświadczeniem w sektorze publicznym i NGO – specjalizuje się w obszarze public affairs i komunikacji społecznej, doradztwie kryzysowym, a także wizerunku osób publicznych. Odpowiadała za strategię PR m.in. Muzeum Historii Żydów Polskich, a także działania filantropijne liderów polskiego biznesu – Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk czy Program Studiów o Współczesnej Polsce na Uniwersytecie Oxfordzkim, powołany przez dr. Leszka Czarneckiego. W ramach praktyki Big Picture wspiera NGOs promujące aktywność obywatelską i przeciwdziałanie mowie nienawiści. W zarządzie ZFPR działa na rzecz aktywnego zaangażowania ekspertów komunikacji w projekty pro bono. Współzałożycielka Stowarzyszenia Projekt: Polska, członkini zarządów Fundacji Oxford Noble i Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych. Przyjaciel Forum Dialogu, stypendystka American Jewish Committee.
- Przemysław Mitraszewski – Ekspert w dziedzinie komunikacji. Od ponad 20 lat związany z branżą public relations. Współzałożyciel i prezes zarządu Lighthouse, firmy z polskim kapitałem działającej w międzynarodowej strukturze jednej z największych agencji komunikacyjnych na świecie Edelman. Przewodniczący Rady Związku Firm PR. Jego kluczową kompetencją jest zarządzanie w sytuacjach kryzysowych. Zrealizował z powodzeniem ponad 350 projektów związanych z issue&crisis management. W obszarze jego szczególnych zainteresowań leży komunikacja firm rodzinnych dotycząca sukcesji, komunikacji marki firmy rodzinnej i procesów M&A. Doradzał takim firmom jak LPP, PKN ORLEN, PZU, TEVA, T-Mobile. Prowadzi zajęcia z komunikacji na London School of PR, Uniwersytecie SWPS.
- Dr Łukasz Przybysz – Medioznawca, politolog, wykładowca na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje się public relations, etyką, komunikacją polityczną i mediami. Ma doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, m.in. dla UW oraz organizacji zewnętrznych. Autor badań, publikacji i wystąpień o komunikacji politycznej, etyce public relations, edukacji PR, corporate governance i nowych mediach. Pomysłodawca i współautor projektu PR. Bez komentarza oraz autor raportu o stygmatyzacji public relations. Stypendysta Indiana University w Bloomington w Stanach Zjednoczonych. Autor książki „Komunikowanie polityczne 2.0”. Ekspert medialny.
Członkowie REPR powołani przez zarząd PSPR:
- Wojciech Dąbrówka – Rzecznik prasowy Państwowej Komisji Wyborczej. Wcześniej odpowiadał za komunikację w administracji rządowej i samorządowej. Poprzednio dziennikarz związany m.in. z telewizją Superstacja (wydawca news), TVP1 (dziennikarz) oraz Polskim Radiem (reporter, prowadzący). Laureat nagród dziennikarskich. Zdobył I miejsce w Konkursie Dziennikarskim im. Wojciecha Dolaty, a także honorowe wyróżnienie w III Ogólnopolskim Przeglądzie Telewizyjnych Reportaży Śledczych i Interwencyjnych w Łodzi.
Wykładowca public relations na studiach Executive Master of Business Administration. Wcześniej prowadził zajęcia w zakresie teorii mediów i warsztatu dziennikarskiego w WSKPiSM w Warszawie oraz na UKSW w Warszawie. Absolwent prawa na Uniwersytecie Wrocławskim oraz studiów o profilu dziennikarskim na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Doktoryzuje się z nauk prawnych. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Bezpartyjny (od zawsze).
- Adam Łaszyn – Prezes i założyciel agencji Alert Media Communications specjalizującej się w strategiach komunikowania i komunikacji kryzysowej. W branży PR od 1998 r. Doradca dziesiątek polskich firm, instytucji i osób publicznych. Współtwórca wielu udanych kampanii wyborczych. Coach medialny. Wykładowca różnych dziedzin PR m.in. krakowskiej WSE, na UEK, UW, PG oraz polskiej edycji London School of PR. Autor kompleksowego poradnika „Media i ty”. Pomysłodawca i współautor książki „Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat PR w Polsce”. Współautor „Leksykonu PR” oraz książki „Sztuka Public Relations”. Wieloletni członek władz ZFPR. Członek PSPR i laureat specjalnego wyróżnienia tej organizacji (2014 r.) za wkład w „zbudowanie branży PR w Polsce”. W 2009 r. został uznany przez Newsweeka za jednego z 50 najbardziej wpływowych Polaków (poz. 27). Do 1998 pracował jako dziennikarz (m.in. w Trójce, Życiu Warszawy, Ekspressie Wieczornym) specjalizując się w tematyce międzynarodowej i polityce obronnej – np. w materiale „Sułtan terroryzmu” jako pierwszy w Polsce przedstawił sylwetkę Osamy bin Ladena. Z wykształcenia prawnik – ukończył WPiA Uniwersytetu Warszawskiego.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell