Bezobsługowe i w pełni zautomatyzowane – takie są sklepy przyszłość. I choć niektórym taka wizja marketu może kojarzyć się z filmami science-fiction, cały czas docierają do nas informacje, że już niebawem w polskich miastach faktycznie pojawią się takie lokale.
Podczas tegorocznego Kongresu Rynku FMCG 2019 firma technologiczna Surge Cloud, która specjalizuje się w procesach cyfrowej transformacji dla punktów sprzedażowych i odpowiada za systemy obniżające koszty sprzedaży, takie jak m.in. inteligentna półka, zapowiedziała uruchomienie 21 autonomicznych sklepów w przeciągu najbliższych kilkunastu miesięcy, z czego pierwszy z nich pojawi się już w czerwcu br. w Poznaniu.
Zobacz również
Sklepy Take&GO będą bazowały na sztucznej inteligencji. Klienci sklepów mogliby wówczas robić zakupy bez konieczności korzystania z kas, natomiast drzwi do sklepu miałyby być otwierane za pomocą specjalnej aplikacji. Jak zapewniają twórcy sklepu, innowacyjne rozwiązania nie tylko usprawniłyby proces zakupowy konsumentów, ale również pozwoliłyby zaoszczędzić właścicielom marketów na tzw. kosztach operacyjnych.
W sklepach Take&GO początkowo będzie dostępnych około 900 indeksów produktowych; głównie asortyment spożywczy i szeroka oferta dań gotowych. Bez papierosów oraz alkoholu. W sklepie pojawią się za to krojone owoce, soki bez konserwantów oraz wysokiej jakości kawa. Wachlarz produktów w miarę rozwoju sieci ma ewoluować i być dostosowany do wymagań i potrzeb klientów.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W styczniu br. Żabka zapowiedziała wprowadzenie podobnego konceptu autonomicznego sklepu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
W październiku 2018 roku w Poznaniu ruszył bezobsługowy i całodobowy supermarket Bio Family. Wdrożenie usługi Open 24/7 umożliwia klientom robienie codziennych zakupów przez 365 dni w roku – w nocy, każde święto i wszystkie niedziele wolne od handlu.