Firma technologiczna AiFi oraz Żabka ogłosiły podczas targów NRF w Nowym Jorku, że wspólnie wdrożą unikatową na rynku technologię sztucznej inteligencji oraz sensor fusion. Celem współpracy jest stworzenie konceptu sklepu convenience umożliwiającego zakupy z pominięciem kas.
W najbliższych miesiącach firmy wspólnie stworzą prototyp sklepu, który będzie dostępny dla klientów. Zdobyta wiedza i doświadczenie mają na celu wdrożenie tej technologii na szerszą skalę. Ponadto Żabka planuje rozwój formatu sklepów kontenerowych, które do tej pory lokalizowała m.in. sezonowo w nadmorskich kurortach. AiFi dostarczy nową technologię, umożliwiającą wprowadzenie dodatkowych funkcjonalności sklepów, m.in. stworzenie placówek bezkasowych, które będą w pełni zautomatyzowane i dostępne przez cały rok 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu.
Zobacz również
AiFi tworzy zautomatyzowane rozwiązania dla detalistów chcących wdrażać zaawansowane innowacje. Dla Żabki zaprojektowane będą nowe rozwiązania, które wzbogacą obecne sklepy o nową ścieżkę zakupu dla klienta, z pominięciem kasy, jednocześnie zachowując tradycyjną obsługę sprzedawcy. Tego typu placówki będą korzystać z technologii sztucznej inteligencji AiFi, łącząc informacje z czujników i kamer, tak aby umożliwić zakupy z pominięciem kasy. Technologia ta korzysta z algorytmów sztucznej inteligencji do analizy danych w czasie rzeczywistym, rozpoznania różnych działań klientów oraz produktów.
Wykorzystywana technologia umożliwia również szeroki zakres zastosowań, które będą dalej ułatwiać funkcjonowanie franczyzobiorców i sprzedawców. Dzięki analizie w czasie rzeczywistym franczyzobiorcy oraz sprzedawcy będą wiedzieć natychmiastowo m.in. kiedy pojawi się konieczność uzupełnienia zapasów na półkach, jaki jest poziom sprzedaży, które produkty sprzedają się najlepiej, a także otrzymają rekomendacje dotyczące kolejnych zamówień.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
– Jesteśmy podekscytowani, że jako pierwsi będziemy mogli zaoferować zupełnie nową jakość sklepów na rynku w Europie. Rozwiązania, jakie tworzymy, mają na celu przede wszystkim dopasować się do oczekiwań naszych klientów, oferując im najnowocześniejsze, najbardziej dogodne oraz najszybsze zakupy, jakie istnieją na rynku. Technologia AiFi pozwoli nam zaoferować klientom szybszą obsługę i zoptymalizować zarządzanie tradycyjnymi sklepami przez franczyzobiorców, ułatwiając im codzienne funkcjonowanie. Dodatkowo pracujemy nad rozwojem formatu sklepów w pełni zautomatyzowanych, wykorzystywanych m.in. w lokalizacjach o bardzo dużym natężeniu ruchu. Nie możemy się doczekać, kiedy nasi klienci i franczyzobiorcy wspólnie z nami będą mogli doświadczyć nowego wymiaru robienia codziennych zakupów” – komentuje Tomasz Blicharski, wiceprezes Zarządu ds. Finansowych i Rozwoju.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Koncept samoobsługowego sklepu Żabka to projekt kontenera, niemal gotowego do podłączenia, który może działać bez personelu, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Ta sama technologia będzie wdrożona w nowych sklepach, jak i w tych unowocześnianych. Projekt AiFi został w pełni dostosowany do wysokich norm prawnych obowiązujących w Europie, by być w pełni bezpieczny i nie naruszać prywatności klientów.
PS
Bio Family w Poznaniu to bezobsługowy i całodobowy supermarket. Wdrożenie usługi Open 24/7 umożliwia klientom robienie codziennych zakupów przez 365 dni w roku – w nocy, każde święto i wszystkie niedziele wolne od handlu.
PS2
W centrum handlowym Blue City w Warszawie można skorzystać z interaktywnych przymierzalni bazujących na inteligentnych lustrach, które rozpoznają wniesione ubrania do przymierzalni, podpowiadają dodatki oraz umożliwiają dokonania szybkiej płatności, bez czekania w kolejce.
PS3
W październiku 2018 roku Eobuwie.pl zaprezentowało nową usługę, dobierającą klientom buty w oparciu o indywidualne skany 3D stóp. Podczas warszawskiej premiery systemu esize.me usługę mogły jako pierwsze przetestować gwiazdy, przedstawiciele świata mody i branży retail.