W obecnej sytuacji warto wesprzeć polskie marki, nie nabywając produktów tylko z azjatyckimi metkami. Ponadto, na rynku pojawiło się kilka wątpliwości co do pochodzenia produktu, mimo iż oznaczono je metką „Made in Poland”.
Dlatego też Magdalena Niewelt i Oleg Marcinowski, adwokaci Izby Adwokackiej w Katowicach, uznali, że w Polsce powinien obowiązywać Kodeks Etyki branży odzieżowej i branż pokrewnych, który będzie miał na celu zwiększenie przejrzystości, zarówno co do wytwarzania, jak i sprzedaży produktów, jasno wskazując kupującemu, gdzie ów produkt powstał, z czego oraz w jakich warunkach.
Zobacz również
Kodeks zawiera w sobie przepisy dotyczące oznaczania produktów, siedziby przedsiębiorców, nadprodukcji, ekologii oraz zasad biznesowych i pewnych zakazów.
Przy spełnieniu wytycznych zawartych w Kodeksie, możliwe będzie stosowanie oznaczenia „Made in Poland”, które pozwoli na identyfikację produktu jako powstałego w procesie, zarówno zgodnym z obowiązującymi przepisami prawa, jak i hołdującym etyce oraz najwyższym standardom.
– Mamy nadzieję, iż niniejszy projekt wywoła dyskusję odnośnie branżowych standardów i jakości produktów, a Kodeks i oznaczenie„Made in Poland” znajdą zastosowanie w praktyce – mówią pomysłodawcy Kodeksu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kodeks Etyki dla branży odzieżowej można pobrać na tej stronie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing