Powstał Kodeks Etyki dla branży odzieżowej

W czasie szybko zmieniającego się świata, dodatkowo skomplikowanego pandemią, warto zwrócić uwagę na pochodzenie produktu, w tym na wszelkie okoliczności faktyczne i prawne związane z jego powstaniem, sprzedażą i użytkowaniem. W związku z tym powstał Kodeks Etyki dla branży odzieżowej.
O autorze
1 min czytania 2020-12-14

W obecnej sytuacji warto wesprzeć polskie marki, nie nabywając produktów tylko z azjatyckimi metkami. Ponadto, na rynku pojawiło się kilka wątpliwości co do pochodzenia produktu, mimo iż oznaczono je metką „Made in Poland”.

Dlatego też Magdalena Niewelt i Oleg Marcinowski, adwokaci Izby Adwokackiej w Katowicach, uznali, że w Polsce powinien obowiązywać Kodeks Etyki branży odzieżowej i branż pokrewnych, który będzie miał na celu zwiększenie przejrzystości, zarówno co do wytwarzania, jak i sprzedaży produktów, jasno wskazując kupującemu, gdzie ów produkt powstał, z czego oraz w jakich warunkach. 

Kodeks zawiera w sobie przepisy dotyczące oznaczania produktów, siedziby przedsiębiorców, nadprodukcji, ekologii oraz zasad biznesowych i pewnych zakazów.

Przy spełnieniu wytycznych zawartych w Kodeksie, możliwe będzie stosowanie oznaczenia „Made in Poland”, które pozwoli na identyfikację produktu jako powstałego w procesie, zarówno zgodnym z obowiązującymi przepisami prawa, jak i hołdującym etyce oraz najwyższym standardom.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Mamy nadzieję, iż niniejszy projekt wywoła dyskusję odnośnie branżowych standardów i jakości produktów, a Kodeks i oznaczenie„Made in Poland” znajdą zastosowanie w praktyce – mówią pomysłodawcy Kodeksu.

Kodeks Etyki dla branży odzieżowej można pobrać na tej stronie. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się