W dobie rosnącej popularności social mediów oraz spadku efektywności tradycyjnej reklamy influencer marketing staje się ważnym elementem strategii marketingowej marek. Fameshop to sklep przeznaczony tylko dla influencerów, w którym twórcy internetowi mogą zgłaszać się po wystawione w sklepie produkty i otrzymać je bezpłatnie w zamian za publikacje na ich temat w swoich kanałach społecznościowych. Dzięki unikalnemu formatowi, jakim jest Fameshop, do akcji zgłaszają się tylko ci influencerzy, którzy są realnie zainteresowani produktem. To influencerzy decydują, jaki produkt będzie odpowiedni dla ich kanału i ciekawy dla ich obserwujących. Dzięki temu publikacje na temat produktu są bardziej autentyczne i spójne tematycznie z kanałem twórcy.
– Ostatnie miesiące pokazały nam jak duży potencjał ma Fameshop. Przeprowadziliśmy kilkadziesiąt akcji, które cieszyły się pozytywną reakcją i dużym zainteresowaniem influencerów i zaowocowały świetnymi publikacjami w ich kanałach. Z Fameshopa skorzystały już takie firmy jak L’Oreal, home&you czy OCHNIK. Akcje prowadziliśmy głównie na Instagramie, ale testowaliśmy je również z sukcesem na Youtubie. Mamy w planach prowadzenie kampanii również w innych mediach społecznościowych m.in. na Tik Toku – komentuje Konrad Traczyk, CEO Hash.fm
Zobacz również
Influencerzy cenią sobie Fameshop za to, że mają łatwy dostęp do markowych produktów, które mogą testować, recenzować i opisywać bez konieczności ich kupna czy wysyłania próśb o ich przesłanie do działów marketingu poszczególnych firm. Z Fameshopa korzystają zarówno znani twórcy, jak i mikroinfluencerzy, którzy cieszą się bardzo dużym zaufaniem swoich fanów. Z punktu widzenia marek zaletą promocji produktów na Fameshop jest też to, że kampanie realizowane są bardzo szybko i mogą być skalowalne. Fameshop ułatwia współpracę z influencerami i pomaga realizować kampanie marketingowe jednocześnie z kilkudziesięcioma czy nawet kilkuset twórcami.
– Fameshop to najprostszy sposób na autentyczny influencer marketing. Staraliśmy się, aby dla klienta proces był jak najbardziej przejrzysty. Poprzez krótki brief klient przekazuje nam kluczowe informacje o produkcie i grupie docelowej, a my zajmujemy się resztą. Zamieszczamy produkt na Fameshopie, przyjmujemy zgłoszenia influencerów, weryfikujemy zgłoszonych, wybieramy finalnych do współpracy, wysyłamy produkty, zbieramy raport z publikacji. Dzięki świetnym narzędziom analitycznym i automatyzacji poszczególnych elementów cały proces realizujemy bardzo efektywnie – mówi Konrad Traczyk, CEO Hash.fm.
Dużym problemem w influencer marketingu są obecnie tzw. kupieni fani czy fałszywe profile. Dlatego też jednym z ważnych elementów realizacji akcji na Fameshopie jest weryfikacja influencerów przez doświadczony zespół. Zanim influencer otrzyma produkt, jest przez zespół Fameshopa weryfikowany zarówno pod kątem jakości contentu i liczby obserwujących, jak i sprawdzany jest współczynnik zaangażowania, struktura oraz demografia jego społeczności.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Fameshop to oryginalny koncept, pierwsza tego typu realizacja nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Nie powinien zaskakiwać fakt, że taki koncept powstaje właśnie w Polsce, bo to jeden z najlepiej rozwiniętych rynków jeżeli chodzi o influencer marketing. Z wieloletniego doświadczenia w tej branży wiemy, że brakowało na rynku takiej usługi – komentuje Konrad Traczyk, CEO Hash.fm.
Słuchaj podcastu NowyMarketing