– Mamy nadzieję, że opracowane dobre praktyki staną się standardem dla branży i będą się do nich odwoływać wszystkie strony w przypadku pojawiania się problemów i spornych sytuacji. Dotychczas brakowało dokumentu, który systematyzowałby pojęcia z obszaru technologii, rozliczeń, sprzedaży czy nawet fraudu. Gorąco zachęcamy wydawców internetowych, sieci afiliacyjne, domy mediowe i reklamodawców do opierania swoich działań na dobrych praktykach zebranych w Zbiorze – mówi Paweł Kozorys, Szef Grupy Roboczej Afiliacja przy IAB Polska.
– Zbiór Dobrych Praktyk w obszarze marketingu afiliacyjnego powstał jako realizacja oczekiwań wszystkich uczestników rynku, chcących zadbać o jego dynamiczny i zbalansowany rozwój. Branża rozwija się bardzo dynamicznie, co potwierdza stale zwiększająca się liczba prowadzonych kampanii oraz skala generowanych przychodów. Brak standardów i ogólnie przyjętych zasad często powodował niepotrzebne utrudnienia, dlatego tym bardziej chciałbym podziękować przedstawicielkom i przedstawicielom firm: Bonnier Business Polska, Program Afiliacyjny eBrokerPartner (Rankomat.pl Sp. z o.o), Adtraction Polska, Inis (Digitree Group), PAYBACK Polska (Loyalty Partner), którzy stworzyli tak cenną dla rynku publikację – podkreśla Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.
Zobacz również
Nabór do Grupy Roboczej jest otwarty. Członkowie zespołu zapraszają do uczestnictwa podmioty, które chciałyby pracować nad popularyzacją marketingu afiliacyjnego. W planach na najbliższy czas Grupa ma projekt badawczy, którego celem będzie ustalenie wielkości afiliacji na tle branży internetowej i zbadanie jej udziału w rynku e-commerce.
Publikacja do pobrania jest pod adresem: www.iab.org.pl/aktualnosci/powstal-zbior-dobrych-praktyk-marketingu-afiliacyjnego.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell