Powstanie M&MAC to przedostatni krok do utworzenia polskiego odpowiednika Joint Industry Comittee (JIC) – projektu realizującego jednoźródłowe badania mediów na naszym rynku.
Do składu wspólnej reprezentacji w ramach M&MAC, weszli:
Zobacz również
- po jednym przedstawicielu wszystkich 6 międzynarodowych grup reklamowych działających w Polsce (Dentsu, Havas, IPG Mediabrands, Omnicom, Publicis, WPP);
- jeden przedstawiciel pozasieciowych agencji mediowych;
- po jednym przedstawicielu z dziewięciu największych branż korzystających z reklamy. Przedstawiciele tych branż będą wyłaniani z grona członków Koalicji Marketerzy dla Lepszych Badań.
Reprezentantem strony zakupowej z ramienia M&MAC w JIC będzie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR .
– Dążenie do powołania na polskim rynku podmiotu Joint Industry Comittee, jest wolą i potrzebą wyrażoną przez wszystkie kluczowe strony przedsięwzięcia: media, marketerów oraz agencje mediowe – stwierdził Rafał Jakubowski, członek zarządu IAA Polska, organizacji, która od początku aktywnie wspiera proces integracji całej branży wokół tematu jednoźródłowych badań mediów.
Głównym celem działalności polskiego JIC będzie odpowiedzialność za organizację badania, rozumianą jako rekrutację i realizację badania panelowego, dystrybucję wyników oraz zarządzanie badaniem, przy założeniu, że cały proces będzie konsultowany z KRRiT. Organizacja będzie także odpowiadać za finansowanie projektu badania.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Aby JIC mógł powstać, pozostaje sformalizowanie organizacji składającej się z M&MAC oraz podmiotów reprezentujących poszczególne media, czyli Polskie Badania Internetu, MOC TV oraz nadawców radiowych. Do tego czasu wszyscy zainteresowani (media oraz M&MAC) zgodzili się na rozpoczęcie rozmów na temat struktury JIC. Ze strony M&MAC do rozmów została już delegowana merytorycznie przygotowana reprezentacja.
Słuchaj podcastu NowyMarketing