Poszukiwania najlepszych ludzi z branży e-commerce zakończyły się sukcesem – poznaliśmy wspaniałą, finałową dwunastkę w konkursie Dyrektor e-Commerce Roku 2023. Izba Gospodarki Elektronicznej już po raz czwarty zaprosiła do udziału w tym konkursie liderów e-commerce i ich zespoły. W tegorocznej edycji udział wzięło 48. nominowanych w 12. indywidualnych oraz 3. kategoriach zespołowych. Grand Prix otrzymał Łukasz Piech z LANTRE za szeroką świadomość e-commerce, wysoką efektywność i otwartość w bardzo konkurencyjnej branży. Poznajmy sylwetki tych, którzy cieszą się z nagród.
Konkurs Dyrektor e-Commerce Roku promuje nieszablonowe myślenie liderek i liderów, ich efektywność oraz osobowości. Obserwując tegoroczne nominacje w konkursie łatwo też wskazać wschodzące gwiazdy biznesu e-commerce, których potencjał i rosnące możliwości ukształtują branżę handlu elektronicznego w najbliższych latach.
Zobacz również
Lider blisko ludzi
Triumfatorem konkursu i zdobywcą statuetki Grand Prix 2023 oraz nagrody w kategorii TECH/RTV/AGD został Łukasz Piech, zarządzający e-commerce w LANTRE, jednym z wiodących, autoryzowanych sprzedawców Apple w Polsce. 13-letnie doświadczenie w e-commerce to nie wszystko, co wnosi do pracy zespołu. To dyrektor, który podchodzi do ludzi ze zrozumieniem ich ambicji i potrzeb, lider z ludzką twarzą. W działaniach daje wiele swobody i wykazuje się zaufaniem. Taki sposób zarządzania przynosi świetne efekty, co pokazują nie tylko wyniki finansowe, ale przejawia się w atmosferze pracy, zaangażowaniu w LANTRE.
Rozwijając e-biznes
Rosnące ambicje globalnego rozwoju polskich przedsiębiorców e-commerce miały przełożenie na ilość zgłoszeń w kategorii cross-border w konkursie. Jury stanęło tu przed wyjątkowo trudnym wyborem, a wyrównaną walkę o przesądzające głosy wygrał Arkadiusz Gawryluk, dyrektor biura sprzedaży internetowej, dystrybucji i programów lojalnościowych, PLL LOT. Jego ponowny wybór po roku, jako zwycięzcy w tej kategorii podkreśla skuteczność liderską, za czym stoi 20-letnie doświadczenie w branży i 10-cio letnie na jednym stanowisku.
E-Commerce B2B rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie. Za sukcesem MODIVO S.A. w tym obszarze stoi laureatka w kategorii B2B konkursu. To Agnieszka Kozłowska, dyrektorka, która stworzyła od podstaw, a obecnie rozwija kluczowy dla firmy market place MODIVO skierowany do biznesu. Bogate doświadczenie zawodowe pozwoliło jej stworzyć projekt o międzynarodowym potencjale, co doceniło konkursowe jury.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Jak być efektywnym dysponując proporcjonalnie mniejszym budżetem od największych gigantów e-commerce pokazał w tym roku Piotr Szałaśny, kierownik e-commerce Martes Sport – laureat kategorii Wysoka efektywność przy niskim budżecie. Piotr został także wyróżniony przez Kapitułę konkursu specjalną nagrodą za transformację cyfrową.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Sukces to relacje
Tegoroczna edycja konkursu pokazała też, że w e-commerce silne relacje stanowią o sukcesie na rynku i są cechą charakterystyczną tej branży handlu. Najlepszych dowodów na to można było poszukać w jednej z najpopularniejszych kategorii konkursu – Long Term Cooperation. Liderem tego obszaru okazał się Marcin Łachajczyk, managing director CENEO, który zaczynał swoją przygodę z tą firmą jako analityk rynku. 10 lat temu przejął stery zarządzania i doprowadził do tego, że obecnie zarządza największą porównywarką cen w Europie.
Laureatka w kategorii Omnichannel – Aleksandra Tomalska, to dyrektorka ds. retail w MODIVO. Skutecznie zarządza międzynarodowym zespołem, liczącym ponad 750 osób. Konsekwentnie realizuje omnichannelową strategię całej grupy kapitałowej, do której należy wymieniony projekt, dbając o pozytywne doświadczenia klientów w każdym z kanałów sprzedaży.
Zdaniem kapituły konkursu – której skład podajemy poniżej – bezapelacyjnym liderem w obszarze szeroko pojętego sustainability e-commerce jest obecnie Karol Ignatowicz, chief e-commerce, customer & supply chain operations officer w Empik.
Potęga zespołu
– Należy też pamiętać, że każdy lider jest częścią zespołu, którym kieruje. Dlatego w konkursie Dyrektor E-commerce Roku e-Izby ważne miejsce zajmują kategorie zespołowe – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes e-Izby.
I tak, najlepszym zespołem e-Commerce B2C w obszarze marketingu wśród dużych firm zostali uznani pracownicy LANTRE, pod kierownictwem Łukasza Piecha, laureata Grand Prix. Z kolei najlepszym zespołem e-commerce B2C logistyki został zespół sklepu ANSWEAR. Obszar e-commerce B2B i marketingu w tym zakresie najlepiej w ostatnich miesiącach rozwijał zespół EMPIK.
Niewątpliwie, dzięki konkursowi Dyrektor e-Commerce Roku można poznać nowe nazwiska i osobowości, wprowadzające krajowy e-commerce na kolejne etapy rozwoju. I tak, tegorocznymi odkryciami menadżerskimi są: Piotr Szałaśny z Martes Sport, Marcin Maj z KLIMAS, Bartosz Niemaczek z PKN ORLEN, Michał Jaworski z Rainbow Tours i Arkadiusz Zaremba z Otomoto Pay.
– Ta edycja konkursu pokazała jak ważną rolę odgrywa osobowość w dążeniu do sukcesu i inspirowania zespołu. Dlatego kapituła nagradzała też osobisty wkład w sukcesy marek e-commerce liderów, w tym umiejętności miękkie – mówi Paulina Wojczyńska, koordynatorka konkursu e-Izby.
Laureatów tegorocznej edycji konkursu Dyrektor e-Commerce Roku poznaliśmy 20 czerwca podczas koktajlowej gali w podwarszawskim hotelu. Stworzyło to warunki do kameralnego networkingu oraz relaksu po konkursowych emocjach. e-Izba postanowiła tym razem świętować od początku dnia. Nominowani w konkursie, członkowie kapituły oraz partnerzy mogli posłuchać inspiracyjnego wykładu Łukasza Szymuli, trenera biznesu, zarządzającego firmą Tradedoubler w Polsce i regionie CEE.
Lista laureatów konkursu Dyrektor e-Commerce Roku 2023
Kategorie indywidualne:
- E-COMMERCE B2B – Agnieszka Kozłowska, Dyrektorka Marketplace, MODIVO
- FINANSE – Arkadiusz Zaremba, Dyrektor Zarządzający, Otomoto Pay
- PRODUCER – Mariusz Serafin, Dyrektor Marketingu i e-Commerce, Lancerto
- ODPOWIEDZIALNY LIDER – Karol Ignatowicz, Chief E-commerce, Customer & Supply Chain Operations Officer, Empik
- SPORT/HOBBY/TURYSTYKA – Michał Jaworski, E-commerce, Marketing and Omnichannel Director, RAINBOW TOURS
- LONG TERM COOPERATION – Marcin Łachajczyk, Managing Director, Ceneo.pl
- OMNICHANNEL – Aleksandra Tomalska, Dyrektorka ds. Retail MODIVO
- WYSOKA EFEKTYWNOŚĆ PRZY NISKIM BUDŻECIE – Piotr Szałaśny, Kierownik e-Commerce, Martes Sport
- TECH/RTV/AGD – Łukasz Piech, Dyrektor E-commerce, LANTRE
- FASHION – Joanna Kwiatkowska, Vice CEO | Sales Director | Co-founder, KUBOTA
- DOM I OGRÓD – Bartosz Niemaczek, Dyrektor Biura Rozwoju Kanałów Cyfrowych i Relacji z Klientami, PKN ORLEN
- CROSS-BORDER – Arkadiusz Gawryluk, Dyrektor Biura Sprzedaży Internetowej, Dystrybucji i Programów Lojalnościowych, Polskie Linie Lotnicze LOT
Kategorie zespołowe:
- NAJLEPSZY ZESPÓŁ E-COMMERCE MARKETING B2B – EMPIK
- NAJLEPSZY ZESPÓŁ E-COMMERCE MARKETING B2C PODMIOTY DUŻE – LANTRE
- ZESPÓŁ E-COMMERCE LOGOSTYKA B2C – PODMIOTY DUŻE – ANSWEAR.COM
- GRAND PRIX – Łukasz Piech, Dyrektor E-commerce, LANTRE
Wyróżnienia:
- Marcin Maj, Digital & e-commerce manager, KLIMAS – skuteczne wdrożenie e-commerce B2B
- Piotr Szałaśny, Kierownik e-Commerce, Martes Sport – efektywne digital transformation
Uczestników konkursu oceniała Kapituła złożona ze znanych i cenionych ekspertów branży, na stanowiskach prezesów lub członków zarządu dużych organizacji:
- Anna Konopa, CEO Setup.pl
- Dominika Żak, CEO DeeZee
- Grzegorz Basta, CEO i właściciel Sortmund
- Jacek Kinecki, CEO Przelewy24
- Jakub Gierszyński, CEO Melissa
- Łukasz Kierus, CEO Glosel
- Marcin Półchłopek, Allegro
- Olgierd Cieślik, Prezes Totalizatora Sportowego
- Robert Olędzki, PAYBACK
- Wojciech Tomaszewski, Laureat Grand Prix 2023
Audyt nad przebiegiem konkursu sprawowała kancelaria Chabasiewicz, Kowalska i Partnerzy.
Partnerzy Główni tegorocznej edycji projektu – Allegro oraz Przelewy24
Partner wspierający – Merca.
Lista laureatów znajduje się na stronie dyrektorecommerceroku.pl/laureaci.
Więcej informacji o konkursie dostępnych jest pod adresem dyrektorecommerceroku.pl.