To one wyznaczają kierunki i pokazują, jak dziś myśleć o kreatywności.
Tegoroczna edycja pokazała, że branży nie brakuje odwagi ani świeżych pomysłów: aż 1450 projektów, setki twórczyń, twórców i marek. A poniżej – ścisła czołówka, czyli projekty, które w tym roku zasłużyły na tytuł best of the best.
CRAFT OF THE YEAR
Nagrodę w kategorii Craft of the Year przyznano spotowi „Efekt Black” stworzonej przez MOON films i Tadeusza Śliwę dla FoodCare.
„Efekt Black” to dynamiczny, 60-sekundowy film promujący Black Energy Drink, zrealizowany w całości bez użycia AI. Sceny tańca na budowie, piruetów na lodzie czy powrotu z zakupów na wrotkach ukazują fizyczne przekraczanie granic. Kręcony na taśmie 16 mm, w czerni i bieli, z mocną muzyką – wyróżnia się oryginalną formą.
CHARITY OF THE YEAR
Nagrodę otrzymało Saatchi&Saatchi oraz MSL | Zenith | Prodigious za kampanię „Flood-made Billboards” stworzoną dla Stowarzyszenia „Psia Brać”.
Największa powódź w XXI wieku dotknęła również schroniska dla zwierząt. By je odbudować powstała Kampania Flood Made Billboards zmieniając zniszczone przez powódź ściany schronisk w emocjonalne instalacje. Billboardy z portretami psów przyciągnęły uwagę mediów i darczyńców i zebrały 210 000 zł na odbudowę schronisk przy zerowym budżecie.
COMMUNICATION OF THE YEAR | ENTERTAINMENT OF THE YEAR | TECHNOLOGY OF THE YEAR
Nagrodę przyznano kampanii „Burger Drwala koloruje zimę” stworzonej przez DDB Warszawa dla McDonald’s Polska.
Przeczytaj #OdKulis kampanii >>>
Zimą polskie ulice toną w szarości. Dlatego w tygodniu powrotu Burgera Drwala zamieniliśmy jedną z restauracji w gigantyczną, interaktywną kolorowankę, którą goście mogli kolorować na żywo. Akcja przyciągnęła dziesiątki tysięcy osób, wywołała buzz w social mediach i rekordową sprzedaż, a zima w końcu nabrała kolorów!
LONG TERM OF THE YEARS
Nagrodę otrzymali Gong | MULLENLOWE MEDIA | Game Changer za kampanię „4 lata MIASTA ING w Roblox” dla ING Bank Śląski.
Już od 4 lat bank ING edukuje dzieci w Mieście ING – autorskim świecie w Roblox. Jako pierwszy bank w Polsce stworzył w metaverse platformę, która uczy finansów i cyberbezpieczeństwa przez zabawę. I co roku w nowy sposób ściąga coraz więcej dzieci, które grając, uczą się podstaw bezpieczeństwa i zarządzania pieniędzmi – dosłownie w świecie marki.
Przeczytaj #OdKulis działań >>>
CULTURE OF THE YEAR
Nagrodę otrzymał Andrzej Dragan za projekt „Futurama 3” stworzony dla Quebonafide.
Quebonafide stworzył swój pożegnalny utwór — przeładowany treścią prawie pięciominutowy słowotok. Autor zaproponował stworzenie wideo, które dorówna tekstowi stopniem przeładowania obrazem.
DESIGN OF THE YEAR
Nagrodę otrzymało BNA dla projektu „Bogini urodzaju. Nowa twarz marki Dawtona” stworzonego dla Dawtony.
Nowe logo Dawtony personifikuje markę w postaci słowiańskiej dziewczyny z warkoczem, bogini plonów i obfitości. Znak nadaje nazwie marki znaczenie i wyraża jej tożsamość, przy okazji porządkując portfolio i budując silną figurę na półce.