Jeśli miałbym wskazać jedną rzecz, która mnie najbardziej boli, to stawianie sobie mało ambitnych celów, a później ich względnie „prosta realizacja”. Wolę 50% mega ambitnych celów, niż 100% przeciętności. Dlatego założyłem SchoolUP – pierwszą w Polsce szkołę marketingu online. W SchoolUP nie ma miejsca na przeciętność, interesuje nas tylko sukces.
Fundamentem każdej dobrej szkoły jest kompetentna kadra, bo to od nauczycieli, a w naszym przypadku trenerów, zależy skuteczność prowadzonych zajęć i stopień, w jakim studenci będą w stanie przyswoić wiedzę. I właśnie w oparciu o tę filozofię zebrałem zespół, który pozwala mi myśleć, że jesteśmy skazani na sukces. W jego skład wchodzą: Joanna, Dominika i Krystian.
Zobacz również
There is no „I” in team
Asia to filar nie tylko SchoolUP, ale również Up&More, czyli agencji/spółki matki, w której na co dzień realizujemy projekty marketingowe dla klientów z całego świata. Asia jest z nami na pokładzie już od 6 lat, podczas których zrealizowała setki kampanii Google Ads, Facebook Ads czy LinkedIn Ads. Nie mam wątpliwości, że to jedna z najbardziej utalentowanych i ciężko pracujących specjalistek w branży, a znaczenie tych słów potwierdzają jej sukcesy w najbardziej prestiżowym plebiscycie marketingowym, European Search Awards. Niemal co roku prowadzone przez Asię kampanie zostają wyróżnione w przeróżnych kategoriach, a nazwy marek, dla których realizuje projekty, mówią same za siebie: Wellbee, Vantage Development, Interparking Polska, Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej, iYoni.
Dominika to świetna ekspertka SEM, której domeną jest analityka internetowa. O Google Analytics wie zapewne więcej, niż sami deweloperzy tego narzędzia. O jej kompetencjach trenerskich niech świadczy fakt, że przeprowadza zajęcia szkoleniowe nie tylko dla studentów w SchoolUP, ale również dla kadry trenerskiej. Poza świetnymi kompetencjami trenerskimi i analitycznymi, Dominika prowadzi też kampanie performance w zakresie Google Ads.
Krystian to człowiek orkiestra, który nie zna takiego słowa, jak ograniczenie. Od prowadzenia kampanii performance, przez analizę danych, projektowanie strategii marketingowych, prowadzenie szkoleń, copywriting aż do zarządzania zespołem, potrafi zrealizować dowolny projekt. Te umiejętności poświadcza błyskawiczny przebieg jego kariery, bo już po pół roku w branży prowadził zespół doświadczonych specjalistów SEM. Jego osiągnięcia również zostały docenione i nagrodzone wyróżnieniem w zeszłorocznym plebiscycie European Search Awards. Realizował kampanie Ads dla Tchibo Coffee Service, BPS TFI, Conte, czy SchoolUP (pierwszej w Polsce szkole marketingu online!).
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Zespół to coś więcej, niż suma jednostek
Na co dzień dobrze dogadujemy się nie tylko w kwestiach zawodowych, ale i prywatnie. Tematy nigdy nam się nie kończą, czasem lubimy też wspólnie ponarzekać – np. na zbyt dobre wyniki kampanii, albo zbyt krótki tydzień pracy (z przykrością musiałem odrzucić wniosek dotyczący możliwości pracy w weekendy).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
A tak serio, to tworzymy naprawdę zgrany zespół, lubimy sobie pogawędzić nie tylko przy herbacie, a w tym roku wspólnie zwiedzaliśmy najciekawsze zakątki Barcelony, i coś mi mówi, że to nie był nasz ostatni wspólny wyjazd w tym roku.
Od lewej: Aneta, Tomasz, Joanna, Ada, Piotr i Krystian – na pół godziny przed zdobyciem czterech głównych nagród w European Search Awards 2022.
Po drugiej stronie briefu
Plan założenia SchoolUP pojawił się u mnie już dawno. Od kilkunastu miesięcy rozmyślałem codziennie nad tym pomysłem, analizowałem konkurencję w branży, rozmawiałem z ludźmi, zadawałem pytania i szukałem na nie odpowiedzi. Zastanawiałem się nad takimi pytaniami, jak „Co mówi rynek szkoleń/SEM w Polsce?”, „Kto jest moją grupą docelową?”, „Co musimy zrobić, żeby się wyróżnić?”, „Czego będziemy potrzebowali do realizacji celów?”. Kosztowało mnie to sporo czasu, ale doszedłem do wartościowych wniosków.
Mimo, że szkoleń na rynku jest pod dostatkiem, to i tak istnieje tam ogromna luka, którą chcemy jako SchoolUP wypełnić. Szkolenia Google Ads są albo zbyt teoretyczne, na których jesteś tylko odbiorcą i nie możesz liczyć na wyjaśnienie swoich wątpliwości, albo zbyt krótkie, a dawka wiedzy jest nieproporcjonalna, przez co trudno jest zapamiętać wszystko, co się na nich pojawia. W SchoolUP mamy złoty środek, bo szkolenia prowadzimy na zasadzie treningów indywidualnych, podczas których cała uwaga jest poświęcona studentom. Na takim szkoleniu jest czas i przestrzeń na zadanie pytań, zastanowienie się, sprawdzenie, na ile student przyswoił wiedzę. Po udziale w takich szkoleniach klient nie ma szans być niezadowolony – i to jest moim zdaniem przepis na sukces.
Budujący jest również fakt, że branża marketingu stale rośnie. Zapotrzebowanie na specjalistów łatwo zweryfikować, wystarczy wejść na dowolny portal oferujący pracę i wpisanie frazy “sem specialist” w wyszukiwarkę. Jeden z najpopularniejszych portali wyrzuca w takim przypadku ponad 1000 wyników. Jak widać, zapotrzebowanie na specjalistów jest i stale rośnie, a do tego dochodzą również osoby, które mają własny biznes i same chcą realizować kampanie. Dzięki szkoleniom chcemy nie tylko zarabiać, ale też pokazywać ludziom, że świat marketingu jest atrakcyjny, a w pracy w tej branży znajdziemy dużo wartości dodanych. Chociażby w postaci kontaktu z utalentowanymi ludźmi, zdobywaniu wiedzy o świecie biznesu, możliwości rozwoju i budowania sieci kontaktów.
Poszkoleniowy ból głowy
Wcześniej pisałem o tym, jak zadawałem sobie pytania i szukałem na nie odpowiedzi. Jednak żeby uzyskać najbardziej wartościowe odpowiedzi, musiałem zadać te pytania właściwym osobom – czyli tym, które albo potrzebują szkoleń, albo w szkoleniach już brały udział.
„Uczestniczyłem w kilku szkoleniach SEM, Świetni prowadzący, duża dawka wiedzy… ale po miesiącu wróciłem do swoich zadań, nie zapamiętałem prawie niczego.. wiem, że otrzymałem prezentację na maila, ale nie miałem czasu do niej zajrzeć”.
Ten typ komentarzy otrzymaliśmy najczęściej analizując branżę szkoleń marketingowych, w większości stacjonarnych. Nauczanie pasywne jest dobrym uzupełnieniem, ale nigdy nie zastąpi aktywnych zajęć. Aby naprawdę wykorzystać tą wiedzę musisz od razu zacząć ćwiczyć, wdrażać rozwiązania, wykonać plan działania. Tylko takie podejście doprowadzi do tego, że szkolenie będzie opłacalne.
Teamplay nie zawsze się opłaca
W SchoolUP zdajemy sobie sprawę z różnic pomiędzy studentami, dlatego postanowiliśmy założyć pierwszą w Polsce szkołę digital marketingu, która umożliwia udział w zajęciach w modelu 1:1, gdzie lekcje odbywają się online w oparciu o przygotowany wspólnie z trenerem plan rozwojowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu, jesteśmy w stanie dopasować nie tylko zakres szkoleń, który różni się od stopnia zaawansowania uczestnika, ale również ich formę oraz sposób prowadzenia.
Zajęcia prowadzimy w zależności od predyspozycji studentów. Od teoretycznych, bardziej jednostronnych wykładów, przez symetryczną rozmowę i współpracę ze studentem, po konsultacje z osobami, które preferują działanie samemu i potrzebują jedynie wsparcia w postaci kilku wskazówek.
Za pomocą rozmowy poziomującej jesteśmy w stanie poznać studenta, jego cechy, potrzeby, cele i predyspozycje. Dzięki temu określamy i dopasowujemy zakres szkoleń oraz ich formę, a także dobieramy trenera, którego za sprawą swojego usposobienia w możliwie najlepszy sposób będzie pasować do studenta i dopasuje formę szkoleń do jego potrzeb.
Skuteczność potwierdzona badaniami
Z badań przeprowadzonych przez Kyle’a MacDonalda z Uniwersytetu w Stanford wynika, że najskuteczniejszą metodą nauki jest połączenie formy pasywnej z aktywną – student powinien otrzymywać informacje z zewnątrz, ale jednocześnie wykonywać zadania, w procesie których będzie mógł wykorzystać dopiero co zdobytą wiedzę i doświadczyć wpływu informacji na rzeczywisty rezultat. Dlatego w SchoolUP dbamy o to, by studenci wykonywali podczas szkoleń praktyczne zadania, dzięki którym utrwalą dopiero co pochłoniętą informację.
Dlaczego SchoolUP działa?
- W SchoolUP nauka odbywa się aktywnie, a nie na podstawie wykładu.
- Każdy uczeń pracuje na swoim programie szkoleniowym, a nie na programie prowadzącego.
- Trenerzy w SchoolUP mają dostęp do danych, na co dzień spotykają się z podobnymi problemami w kampaniach i potrafią je rozwiązywać.
- Każdy uczeń ma swój „dziennik” zajęć, gdzie przekazywane są ćwiczenia, a postępy monitorowane są razem z trenerem.
Przez pierwsze 6 miesięcy prowadzenia szkoły, udało nam się pozyskać ponad 500 leadów, z którymi kontaktowaliśmy się w sprawie szkoleń. Jak na razie, zbieramy same pozytywne opinie na temat szkoleń oraz trenerów, możecie się z nimi zapoznać pod adresem: https://pl.trustpilot.com/review/schoolup.pl. A jeśli chcecie skorzystać ze szkoleń, lub dowiedzieć się więcej o projekcie SchoolUP, zapraszamy na naszą stronę: https://schoolup.pl
Materiał powstał we współpracy z Up&More.