Trzy stołeczne instytucje kultury: Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki oraz Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie wspólnie realizują szóstą odsłonę pionierskiego badania publiczności Poznajmy się lepiej.
Odwiedzający będą zapraszani do podzielenia się opiniami o oglądanych wystawach oraz o instytucjach jako takich. Wyniki badania będą źródłem bezcennej wiedzy dla wszystkich osób pracujących w instytucjach zajmujących się sztuką w całym kraju. Projekt badawczy Poznajmy się lepiej! od 4 lat realizowany jest wspólnie przez trzy warszawskie instytucje. Partnerem merytorycznym badania jest Kolektyw Badawczy. Wyniki poprzednich 5 etapów badania każdorazowo były ze sobą zestawiane i analizowane; staną się także dodatkowym punktem odniesienia dla zaplanowanej właśnie 6. fali badania.
Zobacz również
– Chcemy ze sobą współpracować, bo jesteśmy przekonani, że razem dowiemy się więcej. Traktujemy się partnersko, dzielimy się wynikami – mówi Michalina Musielik-Wypych z Zachęty – Narodowej Galerii Sztuki
– Dzięki ankietom możemy podtrzymać kontakt z widownią. Anonimowość ankiet pozwala nam zebrać szczere opinie, dzięki którym wiemy, jak projektować i rozwijać działania wokół sztuki współczesnej w naszych instytucjach – dodaje Julian Tomala z Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski.
Jak przebiega badanie? To proste: w nadchodzących tygodniach w każdej z trzech stołecznych instytucji na odwiedzających czekać będzie krótka ankieta do wypełnienia drogą elektroniczną lub online. Ankiety – wersji papierowej lub elektronicznej – znajdować się będą w specjalnie wyznaczonych miejscach, usytuowanych w pobliżu przestrzeni wystawienniczych. W każdej z instytucji będą też pracownicy odpowiadający na ewentualne pytania osób biorących w badaniu. Badanie rozpocznie się we wszystkich instytucjach 3 października 2020.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Projekt badawczy Poznajmy się lepiej! jest inicjatywą pracowników i pracowniczek trzech zaangażowanych w niego instytucji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Wiedza, którą zyskujemy dzięki badaniu, jest dla nas punktem wyjścia w myśleniu o ofercie edukacyjnej czy planach komunikacyjnych naszych instytucji. Jesteśmy wdzięczni odwiedzającym, że chcą dzielić się z nami swoimi wrażeniami z wizyt u nas – podsumowuje Marta Skowrońska-Markiewicz z Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.