Jury przyznało 50 brązowych bębnów (Bronze Drum), 37 srebrnych, 29 złotych i 12 nagród Grand Prix w wielu różnych grupach i kategoriach konkursowych.
Prestiżowy tytuł Agencji Roku został przyznany LePub, z kolei grupa McCann Worldgroup otrzymała najwięcej punktów i została nagrodzona tytułem Agencji Sieciowej Roku.
Zobacz również
Za najbardziej wpływową markę, a tym samym zdobywcę nagrody Brand Grand Prix uznano Mastercard. Marcin Sosiński, dyrektor kreatywny w McCann Poland, odpowiedzialny za stworzenie kampanii „Gdzie Zamieszkać”/„Where to Settle”, otrzymał prestiżową nagrodę Dyrektora Kreatywnego Roku, którą w tegorocznej edycji ufundowała spółka Elan.
Tytuł Niezależnej Agencji Roku, przyznawanej przy wsparciu Allfred.io, przypadł THIS IS LOCCO z Bratysławy.
Za Agencję Produkcyjną Roku uznano izraelską Mud production, zaś tytuł Agencji Cyfrowej Roku powędrował do MRM Romania. W trakcie tegorocznej edycji festiwalu po raz pierwszy przyznano nagrodę w kategorii Agencji Medialnej Roku, sponsorowanej przez BH Telecom, która przypadła UM Romania.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
W ramach specjalnej sekcji All Juries wyłoniono zwycięzcę nagrody Best of Genius Loci, przyznawanej lokalnym projektom, które w szczególny sposób nawiązują do lokalnego charakteru. Tytuł powędrował do McCann Poland za kampanię „Gdzie Zamieszkać”/”Where to Settle”, stworzoną dla Mastercard. W ramach tegorocznej edycji jury nie przyznało nagrody w kategoriach Best of Social Good i Game Changer, sponsorowanych przez Telemach Slovenia.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za najlepszą agencję z regionu Adriatyku, a tym samym zdobywcę nagrody specjalnej Adriatyckiej Agencji Roku, wspieranej przez firmę Zavarovalnica Triglav, uznano Via Media z Bośni i Hercegowiny za jej kampanię „Bingo”.
Najnowszym członkiem Galerii Sław Festiwalu Golden Drum został Catalin Dobre, jeden z Dyrektorów Generalnych i Dyrektor Kreatywny w McCann Worldgroup Romania oraz Regionalny Dyrektor Kreatywny McCann CEE. Tym samym dołączył on do prestiżowego grona kreatywnych wizjonerów, którzy nie tylko inspirują, ale także w znacznym stopniu kształtują kreatywny świat, jaki znamy.
Za najlepsze kreatywne rozwiązane w ramach konkursu Young Drummers, sponsorowanego przez Słoweńską Organizację Turystyczną, uznano projekt „When it’s a Match!” autorstwa Paula Schneidera z armeńskiego Schneider.Studio w Erywaniu.
Zwycięzcom wręczono ekologiczne nagrody wykonane z materiałów przyjaznych dla środowiska.
Serdecznie gratulujemy wszystkim pomysłodawcom, osobom i zespołom, odpowiedzialnym za stworzenie zwycięskich projektów!
Obejrzyj zdjęcia zwycięzców tutaj: https://goldendrum.com/gallery
Zwycięzcy Golden Drum 2023: https://goldendrum.com/news/winners-of-golden-drum-festival-2023-are-announced?prw=true
Prezentacja festiwalu Golden Drum: https://goldendrum.com/showcase
Skład jury Golden Drum: https://goldendrum.com/competition/juries
PS Piotr Osiński w jury festiwalu Golden Drum
Piotr Osiński, regional creative director w VMLY&R Poland, będzie oceniał zgłoszenia w kategorii Craft tegorocznego festiwalu Golden Drum.