15 września, na uroczystej gali podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations, poznaliśmy zwycięzców drugiej edycji konkursu PR Wings organizowanego przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR). Niezależne jury składające się z 40 najwyższej klasy ekspertów, wskazało zwycięskie projekty w 14 kategoriach. Podczas wydarzenia wręczono również Nagrodę Specjalną przyznawaną przez przedstawicieli agencji członkowskich, a także Nagrodę im. Andrzeja Stolarczyka.
Druga edycja konkursu PR Wings potwierdza, że branża public relations czekała na taki projekt. W tegorocznej edycji eksperci zasiadający w jury oceniali aż 147 zgłoszeń, w 14 kategoriach. Wysoką jakość zgłoszonych projektów potwierdza fakt, iż w aż dwóch kategoriach jury przyznało statuetki PR Wings ex aequo. To niezwykle ważne, ponieważ celem konkursu PR Wings jest promowanie profesjonalnych, etycznych oraz wyróżniających się praktyk z zakresu public relations i komunikacji.
Zobacz również
Widzimy, że w tegorocznej edycji PR Wings jest nie tylko dużo więcej zgłoszeń, ale te zgłoszenia są bardziej jakościowe. Jeśli porównamy ubiegły rok i bieżący, to można zauważyć naprawdę wielki progres. Projekty, które wygrały możemy uznać za wybitne i naprawdę mogą być przykładami dla innych w naszej branży. To dobry kierunek. Szczególnie, że PR Wings promuje projekty realizowane w sposób ciekawy, ale też etyczny. Jedno z drugim nie musi się kłócić – powiedział Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska, przewodniczący jury.
Proszę zauważyć, że aż w dwóch bardzo ważnych kategoriach: nagrody specjalnej i kategorii komunikacja na rynkach międzynarodowych przyznano nagrody ex equo. To oznacza, że 40-osobowe jury miało dylemat w jednoznacznym wskazaniu zwycięzcy. A to pokazuje tylko jedno – bardzo wysoki poziom zgłaszanych prac – dodał Paweł Trochimiuk, koordynator konkursu PR Wings, prezes zarządu agencji Partner of Promotion.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Nagroda im. Andrzeja Stolarczyka to inicjatywa, której celem jest uhonorowanie osoby, której wkład w rozwój branży public relations jest wyjątkowy. Andrzej Stolarczyk to tragicznie zmarły w 2019 r. wybitny pionier public relations w Polsce, twórca jednej z pierwszych agencji PR, były dziennikarz, dr nauk ekonomicznych, wieloletni członek Rady Etyki PR, nauczyciel akademicki i mentor kilku pokoleń studentów komunikacji w Polsce.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Laureatem nagrody im. Andrzeja Stolarczyka został Sebastian Bykowski – prezes zarządu PSMM Monitoring&More. Znany każdemu, kto związany jest z branżą public relations. Twórca jednej z największych firm monitorujących media w naszym regionie. Ma na swoim koncie szereg publikacji z dziedziny public relations, zarządzania oraz marketingu sportowego w tym m.in. „Leksykonu Public Relations”, „Badania i pomiar efektów w public relations”, „Organizacje i idee – komunikowanie się w przestrzeni tradycyjnych i nowych mediów” oraz „Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat public relations w Polsce”.
PR Wings – wyniki
- Kategoria Public Affairs i Lobbying: Amiblu – to nie rury GRP były przyczyną awarii na Czajce (Public Dialog i Maurent PR)
-
Kategoria PR korporacyjny: Polskie Miasta Przyszłości 2050 (Icon Strategies)
-
Kategoria PR innowacja roku – kampania następnej generacji: ERBUD – gamingowa kampania employer brandingowa (Gameset i Grupa Erbud)
-
Kategoria PR Produktowy: 50 lat katowickiego Spodka (Imago PR)
-
Kategoria ESG i CSR – odpowiedzialność społeczna, środowiskowa i ład korporacyjny: Nie wierz w bajki, bądź FASOFF! (MOSQI.TO i Fundacja Dom w Łodzi)
-
Kategoria Komunikacja kryzysowa: Amiblu – to nie rury GRP były przyczyną awarii na Czajce (Public Dialog i Maurent PR)
-
Kategoria Komunikacja w social media i influencer marketing: Hejter za dychę (Labcon i Browar Tenczynek)Kategoria Angażujący event
-
Kategoria Angażujący event: Wyjątkowe winyle Dawida Podsiadło z plastikowych odpadów (Credit Agricole Bank Polska)
-
Kategoria Zmiana biznesowa, komunikacyjny game changer: Radio 357 – komunikacja ze społecznością (Radio 357)
-
Komunikacja Business to Business: Polska wołowina na japońskim stole (Partner of Promotion)
-
Kategoria Efektywność roku: 204% wzrostu w rok – sukces polskich producentów w Japonii (Partner of Promotion)
-
Kategoria Komunikacja na rynkach międzynarodowych, ex aequo:
– Expo.2020.Dubai – poznaj polską kreatywność (Partner of Promotion i Polska Agencja Inwestycji i Handlu)
– Pepco – paneuropejska ekspansja (Pepco i Alert Media Communications)
-
Kategoria : Komunikacja w okresie pandemii COVID-19: Walka z pandemią walką z niewiedzą! (Partner of Promotion)
-
Kategoria Komunikacja na rzecz wsparcia Ukrainy: Butik Pełen Dobra (Ingka Centres Polska)
- Nagroda specjalna SAPR (przyznawana przez przedstawicieli agencji SAPR), ex aequo:
– Avon Kontra Przemoc „Rachunek przemocy” (Garden of Words i Starcom)
– Hejter za dychę (Labcon i Browar Tenczynek)
Audytorem Konkursu jest Kancelaria Osborne Clarke. Partnerem Strategicznym jest PSMM Monitoring&More, a Partnerem Głównym konkursu PR Wings – Polska Agencja Prasowa.