W roku święta polskiego teatru związanego z obchodami 250. rocznicy powstania teatru publicznego w Polsce, we wrześniu, czyli w miesiącu, w którym zaczyna się sezon teatralny, prelegenci i uczestnicy spotkania zastanowią się nad tym, jak promować spektakle oraz wydarzenia sceniczne i jak zrozumiale mówić o teatrze.
Spotkanie rozpocznie Michał Zębik, specjalista ds. PR i koordynacji Krakowskiego Teatru Scena STU. Prelegent skupi się na zagadnieniach promocji działań teatru i na możliwościach skorzystania w tym zakresie z wieloletniego doświadczenia instytucji. Magdalena Urbańska zajmująca się promocją teatru Łaźnia Nowa opowie o wyzwaniach promocyjnych związanych z tworzeniem miejsca łączącego nowoczesność i lokalność. Anka Graczyk i Dariusz Starczewski, twórcy najmniejszego w Polsce teatru Scena Pokój, odkryją tajemnicę niekonwencjonalnych sposobów przyciągania uwagi widza przed, w trakcie i po spektaklu. Spotkanie zakończy Łukasz Gazur, dziennikarz, szef działu kultury w “Dzienniku Polskim” i “Gazecie Krakowskiej”, który pokaże, jakie oczekiwania w stosunku do PR-owców mają dziennikarze piszący o teatrze, i podpowie, jak o teatrze pisać, aby być czytanym.
Zobacz również
– W roku, w którym obchodzimy 250. rocznicę pierwszego w Polsce przedstawienia, nie mogliśmy pominąć tematu promocji teatru, tym bardziej że jest to temat budzący wiele emocji. Z jednej strony badania pokazują, że niewielki procent Polaków pojawia się regularnie w teatrach, z drugiej wciąż powstają nowe teatralne inicjatywy. Widzów jak na lekarstwo, a wybór spektakli całkiem spory. W takiej rzeczywistości promocja i komunikacja odgrywają szczególną rolę – tłumaczy Łukasz Majewski, współorganizator akcji Komu Komunikacja.
– Teatr to dziś nie tylko duża scena, kilkaset miejsc na widowni, klasyczny repertuar. To coraz częściej dużo mniejsze inicjatywy, kilku aktorów i garstka widzów. Czy same tytuły i nazwiska na afiszach wystarczają do tego, aby zapełnić w teatrze wszystkie krzesła? Czy łatwej jest przyciągnąć uwagę widza teatrowi z ogromną tradycją, czy temu, który kusi nowością i niekonwencjonalnym podejściem do sceny? O sztukach i sztuczkach, które stosują pracujący na rzecz teatrów PR-owcy, oraz o tym, czego jeszcze w ich działaniach brakuje, porozmawiamy w Teatrze Scena STU. Zapraszamy – mówi Magdalena Grochala, współorganizatorka akcji.
Dziewiętnaste, bezpłatne spotkanie w ramach akcji Komu Komunikacja odbędzie się 22 września w Teatrze Scena STU w Krakowie przy alei Zygmunta Krasińskiego 16-18. Szczegółowe informacje dotyczące prelegentów, godziny spotkania i rejestracji będzie można znaleźć na stronie.
Wrocław na ustach całej Europy. Reklama za 232 mln złotych dzięki finałowi Ligi Konferencji
Patronami medialnymi spotkania są Marketing przy kawie oraz Interia.pl. Partnerami spotkania są: Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera, Get Smarter – wiedza, której nie wyguglasz oraz Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Komu Komunikacja to projekt przygotowany z myślą o praktykach PR, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę, podzielić się doświadczeniami, podyskutować z ludźmi z branży i posłuchać ekspertów. Comiesięczne, bezpłatne spotkania dotyczą różnej tematyki i organizowane są w różnych miejscach Krakowa.