Pracownicy Publicis Media odwiedzają miejsca z muzyką na żywo, a w Value Media wybierają sushi

Ranking popularności wybranych lokalizacji wśród pracowników domów mediowych.
O autorze
4 min czytania 2019-11-27

Wybór odwiedzanych lokalizacji, w tym wybieranych punktów gastronomicznych, w dużej mierze zależy od oferty dostępnej w pobliżu naszego miejsca pracy czy zamieszkania. Wyjście na siłownię czy basen zazwyczaj uzależniamy od tego czy takowe obiekty znajdują się po drodze do pracy lub domu. Jednak czy istnieje sposób na zmierzenie kto, jak i kiedy korzysta z wybranych usług? Gdzie udajemy się w przerwie na lunch, po wyjściu z biura czy spotykając się wieczorem ze znajomymi? Rozwiązaniem są dane z lokalizacji jakie udostępniają smartfony.

Firma Selectivv posiadająca zbiór danych z mobile obejmujący informacje o 14 mln użytkowników w Polsce, postanowiła sprawdzić zachowania jakie charakteryzują określoną grupę osób. Wybór padł na pracowników największych domów mediowych w Polsce. Ponieważ siedziby tych firm znajdują się w Warszawie, założono, iż cała grupa będzie odznaczała się dość zbliżonym stylem życia i będzie odwiedzała podobne miejsca. Czy tak faktycznie jest? Wybrano kategorie lokalizacji, które okazały się najczęściej odwiedzane przez badaną grupę. W ten sposób powstał ranking domów mediowych wg. wybranych kategorii miejsc, a wyniki zamieszczone zostały na poniższej infografice.

Czym charakteryzują się pracownicy korporacji mediowych i jakie miejsca odwiedzają? Jaką wagę przywiązują do jedzenia i czy wybierają miejsca ze zdrową żywnością? Jak spędzają swój czas wolny? Czy wolą wizytę w kinie, teatrze czy muzeum? Czy dbając o swoją formę fizyczną wybierają siłownię czy może basen?

Kawa

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Możemy się tylko domyślać, że pracownicy domów mediowych, jak pracownicy wszystkich dużych korporacji piją kawę na potęgę. Oczywiście niezastąpiona jest taka na szybko, z firmowego ekspresu. Niemniej, dużo większą przyjemność sprawia zamówiona i wypita w kawiarni na mieście. Jak pokazują dane z lokalizacji prawdziwymi smakoszami kawy są osoby pracujące w GroupM (MediaCom, Wavemaker i Mindshare) oraz Publicis Media (Starcom, SparkFoundry, LiquidThread, Zenith, Performics). Kawiarnie, cukiernie i miejsca z dostępną kawą odwiedza największy odsetek osób pracujących w tych dwóch grupach mediowych.

Przerwa na lunch

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zazwyczaj, codzienne potrzeby żywieniowe pracowników korporacji zaspokaja pracownicza kantyna Czasem jednak wybierając się na lunch opuszczamy firmowe mury. Dokąd chodzą pracownicy domów mediowych? Użytkownicy pracujący w Value Media, chętniej niż inni, wybierają sushi. Kolejni w rankingu – Publicis Media, mają kilka japońskich restauracji do wyboru, w tym w pobliskiej Galerii Mokotów. Relatywnie duży odsetek pracowników tej grupy chętnie odwiedza również restauracje oferujące pierogi. W tego typu potrawach lubują się również zatrudnieni przez IPG Mediabrands (Universal McCann, Reprise Digital, Initiative) oraz Omnicom Media Group (OMD, Media Direction OMD, PHD, Digital Resolution). Pracujący w Publicis Media przedkładają pizzę nad hamburgery, podczas gdy w Havas Warsaw dzieje się odwrotnie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kuchnię hinduską najchętniej spośród wszystkich pracowników domów mediowych wybierają osoby pracujące w GroupM, restauracje włoskie osoby zatrudnione przez Omnicom Media Group, a jedzenie tureckie pracownicy Havas Warsaw.

Aktywność po pracy czy przed pracą?

Siłownie i kluby fitness, statystycznie najchętniej, odwiedzają pracownicy Omnicom Media Group oraz osoby pracujące w GroupM i Publicis Media. Ci ostatni lubią też pływać i korzystać z oferty warszawskich szkół tańca. Lokalizacje, w których można zagrać w bilard to miejsca spotkań pracowników Havas Warsaw, Value Media i Dentsu Aegis Network.

Pracownicy Omnicom Media Group chętnie odwiedzają teatry, Publicis Media kina. Patrząc po ilości odwiedzin w księgarniach oraz sklepach muzycznych, wśród pracowników Publicis Media, Havas Warsaw oraz IPG Mediabrands jest liczna grupa moli książkowych oraz melomanów. Sklepy z grami odwiedza największy odsetek pracowników Havas Warsaw, Publicis Media i GroupM.

Gdzie po zakupy?

Największy procent osób kupujących w Żabkach oraz dyskontach Lidl i Biedronka znajdziemy w Publicis Media. Żabki to również częste miejsce na zakupy dla pracowników GroupM i Havas Warsaw. Biedronki i Lidle chętnie wybierają także pracownicy Omnicom Media Group. Mimo to, interesującym jest, że sklepy dyskontowe generalnie nie cieszą się dużą popularnością wśród pracowników domów mediowych. Czyżby praca do późnych godzin zmuszała do zakupów w dłużej otwartych sklepach osiedlowych, takich jak np. Żabki?

Wieczorna rozrywka

Wśród pracowników domów mediowych jedną z ulubionych rozrywek jest wyjście ze znajomymi do pubu. W tej kategorii najwięcej aktywnych osób zatrudniają domy Dentsu Aegis Network, Havas Warsaw. Pozostałe grupy mediowe nie pozostają jednak daleko w tyle. Miejsca z muzyką na żywo są popularne wśród pracowników Publicis Media, GroupM i Havas Warsaw. Jak wcześniej wspomnieliśmy pracownicy Publicis Media lubią tańczyć, więc chętnie korzystają z oferty warszawskich klubów, podobnie jak zatrudni w Omnicom Media Group i Havas Warsaw.

O badaniu

W badaniu przeanalizowano użytkowników przebywających w wybranych lokalizacjach w godzinach 8-20 (strefa pracy), w których siedziby mają największe grupy mediowe w Polsce. Uwzględniono tylko użytkowników, pojawiających się w tam regularnie, żeby wyodrębnić pracowników tych firm. Próba badawcza wyniosła ostatecznie 1244 osoby. Dla tak wyselekcjonowanej grupy porównano dane w bazie Selectivv DMP i sprawdzono, jakie miejsca badana grupa odwiedza. Baza Selectivv obejmuje dane z lokalizacji w takich kategoriach, jak: restauracje i bary, sklepy i galerie handlowe, stacje benzynowe i salony samochodowe czy różnego rodzaju obiekty sportowe oraz wiele innych. W ten sposób monitorowane jest ponad 150 tys. miejsc w większych miastach w Polsce.

Do czego dane ze smartfonów mogą być wykorzystane?

Wykorzystując Geotrapping można reklamować usługi i produkty osobom, które są skłonne zainteresować się ofertą, ponieważ znajdują się w jej pobliżu (kampania real-time), bądź regularnie odwiedzają wybrane miejsca i prowadzą określony tryb życia (retargeting). Restauracja oferująca dania kuchni włoskiej może dotrzeć do osób w pobliżu, które odwiedzają lokalizacje o podobnym profilu. Zapalony miłośnik kina otrzyma w ten sposób promocyjny voucher na kolejne seanse. Natomiast osoba, która widziała billboard lub reklamę DOOH przemieszczając się po mieście zobacz jej kontynuację lub nawiązanie do niej na swoim smartfonie.

Dane z lokalizacji to unikalna wiedza o użytkownikach odwiedzających określone miejsca ukazująca ich przyzwyczajenia i styl życia. Dodatkowo, możliwe jest łączenie tych danych z informacjami z używanych aplikacji i stron, co pozwala na otrzymanie szczegółowej charakterystyki badanych osób. W efekcie można lepiej poznać własnych i potencjalnych klientów, a także tych konkurencji, aby zwiększyć skuteczność działań marketingowych i sprzedażowych.