zdjęcie: depositphotos.com
Coraz więcej znanych marek i domów mody deklaruje zaprzestanie używania naturalnych futer w swoich kolekcjach. Taką decyzję podjęły już m.in. Chanel, Gucci, Versace, Burberry, Armani czy Michael Kors. Teraz dołącza do nich Prada Group.
Zobacz również
Właściciel takich marek jak m.in. Prada czy Miu Miu oficjalnie poinformował o rezygnacji z używania futer zwierzęcych we wszystkich swoich kolekcjach. Decyzja zacznie obowiązywać od sezonu wiosna/lato na rok 2020. Natomiast odzież oraz dodatki z futrem wyprodukowane w poprzednich latach będą wyprzedawane aż do wyczerpania zapasów.
Wpływ na tę decyzję miała m.in. współpraca koncernu Prada Group z koalicją Fur Free Alliance (w Polsce reprezentuje ją Stowarzyszenie Otwarte Klatki). Tym samym wszystkie marki należące do firmy dołączyły do międzynarodowego programu Sklepy Wolne Od Futer.
– Dom mody Prada Group w swoich działaniach opowiada się po stronie innowacji i odpowiedzialności społecznej, a przyjęta właśnie polityka fur-free jest potwierdzeniem tego zaangażowania. Nasza decyzja o rezygnacji z prawdziwych futer to wynik owocnych rozmów z koalicją Fur Free Alliance, a w szczególności z organizacjami LAV oraz The Humane Society of the United States. Zwrócenie się w kierunku nowatorskich materiałów pozwoli nam przekraczać kolejne granice kreatywnej mody przy jednoczesnym oferowaniu etycznych produktów, których oczekują konsumenci – komentuje Miuccia Prada.
#PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas
Program Sklepy Wolne Od Futer jest prowadzony w ponad 25 krajach na całym świecie i ma na celu przekonywanie firm odzieżowych do rezygnacji z futer, a jednocześnie dostarczanie konsumentom rzetelnej informacji na temat polityki poszczególnych marek w tej kwestii. Dotychczas do programu Sklepy Wolne Od Futer przystąpiło blisko 1000 marek odzieżowych z całego świata. Ich pełna lista znajduje się na międzynarodowej stronie programu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
43 światowe marki odzieżowe, takie jak Adidas, H&M, Burberry czy Puma, oraz organizacje branżowe podpisały zobowiązanie do walki ze zmianami klimatu. Decyzja ta zapadła w trakcie szczytu COP24 w Katowicach.
PS2
Jakie wydarzenia w 2018 roku najbardziej wpłynęły na marketing w branży marek luksusowych? Z jakimi problemami i zagadnieniami będzie się ona mierzyć w 2019 roku oraz jakie technologie i trendy będą miały istotny wpływ na marketing w tej branży w Polsce w 2019 roku?