Pomysł kampanii opiera się na różnorodności emocji, które towarzyszą nam każdego dnia w ferworze pracy, miejskiej codzienności czy podczas spotkań z przyjaciółmi. Niezależnie od źródła wszystkie emocje są równie ważne, ponieważ to właśnie one są kluczem do nowych doświadczeń. Głównym bohaterem jesienno-zimowej kampanii Factory są ludzie i ich stylizacje. W tym sezonie królować będą „Jesienne barwy łowcy”.
W DNA marki Factory zapisana jest informacja „zawsze 30-70% taniej”. To oczywiste, że nasze towary mają lepsze ceny – chcielibyśmy jednak teraz opowiadać trochę o Klientach – pokazać, jacy są. Bo przecież to miłośnicy mody z krwi i kości – wyczuleni na zmiany trendów i zawsze gotowi do działania. Instynkt podpowiada im, że mogą u nas więcej niż w zwykłych centrach czy na ulicach handlowych. Ekscytację zakupami, pozytywną energię, drapieżność przenosimy na jesienno-zimowe reklamy. Właściwie to już nie reklamy, a lustra, w których przeglądać się będą nasi łowcy – tłumaczy Wincenty Zawadzki, dyrektor marketingu Factory.
Zobacz również
Pierwszym elementem procesu tworzenia kampanii i określania nowego języka komunikacji z Klientami była sesja zdjęciowa realizowana w czerwcu bieżącego roku, której podjęła się Małgorzata Turczyńska – znana ze współpracy z takimi tytułami jak Elle, Glamour i K MAG. Chcieliśmy pokazać naturalnych, prawdziwych ludzi, ich emocje i relacje pomiędzy nimi, modę jako coś, co im towarzyszy, ale nie określa – wyjaśnia fotografka.
Ostateczną formę wizualną przygotowała agencja OM Creative Cluster z Krakowa, rozpoczynająca tym samym współpracę kreatywną z Factory. Nowa kampania dla Factory jest ilustracją tego, jak dzisiaj robią zakupy mieszkańcy wielkomiejskich dżungli. Motywy graficzne i zabiegi artystyczne w stylu vaporwave, przebarwienia i glitche towarzyszące każdemu zdjęciu nawiązują do popularnej aktualnie estetyki końca ubiegłego wieku – mówi Ola Majewska z OM CC.
Drugim wymiarem kampanii jest seria odważnych i zmysłowych reklam oraz materiałów video w reżyserii Piotra Matejkowskiego, który współpracuje z takimi markami jak VICE, Nike, a także muzykami Tomaszem Makowieckim i duetem PRO8L3M. Twórcy kampanii starali się przekazać spójny przekaz mówiący o całej palecie ludzkich emocji. Dlatego w castingu wyłoniono modeli pasujących do siebie, między którymi – na planie zdjęciowym – wytworzyła się więź.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kampania reklamowa rozpoczęła się 2 października i obejmuje zasięgiem aglomeracje: warszawską, krakowską i poznańską, outdoor, digital i sieć kin. Ciekawostką jest wykorzystanie sieci kin do promocji oraz największego w Polsce nośnika zewnętrznego o pow. prawie 2000 metrów kwadratowych na fasadzie hotelu Forum w Krakowie. Media zaplanowane zostały wewnętrznie przez dział marketingu i komunikacji firmy Neinver – największego operatora outletów w Polsce i drugiego co do wielkości w Europie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing