Prawie 300 ton elektrośmieci zebrali klienci Castoramy w ramach akcji „Kwiaty za elektrograty”

Wiosenna edycja akcji Castorama „Kwiaty za elektrograty” trwała tylko jeden dzień, jednak jej wynik jest naprawdę imponujący. Podczas kilkunastu godzin zebrano blisko 300 ton elektrośmieci oraz rozdano prawie 200 000 bratków. To jednoznacznie świadczy o ogromnym zaangażowaniu klientów i pracowników.
O autorze
1 min czytania 2021-05-04

26 marca był dniem nietypowej, bo trwającej zaledwie jeden dzień (zamiast zwyczajowych trzech dni) akcji odbierania niepotrzebnych elektroodpadów od klientów. Każdy, kto przyniósł zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, otrzymywał w zamian bratki. Akcja objęła wszystkie sklepy sieci, a ogromne zainteresowanie i zaangażowanie przyniosły znakomity wynik – 296 ton odpadów potencjalnie niebezpiecznych dla środowiska i zagracających na co dzień nasze domowe zakamarki. Podczas jesiennej edycji, która trwała trzy dni, zebrano 612 ton, widać więc wyraźnie, że wynik marcowej zbiórki jest naprawdę obiecujący.

– Wynika z tego jasno, że jest to inicjatywa, na którą nasi klienci czekają i którą z pewnością będziemy kontynuować. Wyniki pokazują również zaufanie klientów do marki Castorama jako firmy odpowiedzialnej społecznie, aktywnie działającej na rzecz popularyzacji tematyki związanej z ochroną środowiska. Uważam, że symbolika tej akcji, podczas której elektrośmieci zamieniają się w piękne kwiaty, niesie za sobą niezwykłe przesłanie – rzeczy niepotrzebne, zużyte, a nawet potencjalnie niebezpieczne dla środowiska, mogą zamienić się w coś użytecznego, a my zyskujemy nie tylko satysfakcję, ale i piękne kwiaty – podkreślił Paweł Świętochowski, kierownik ds. relacji biznesowych i odpowiedzialności społecznej.

Kampania Castorama „Kwiaty za elektrograty” ma wymiar edukacyjny i jest jednocześnie zaproszeniem do bezpośredniego działania dla konsumentów. Pokazuje potencjalne zagrożenia wynikające z nieodpowiedniego segregowania odpadów niebezpiecznych, jak również aktywnie wspiera i aktywizuje wszystkich chętnych w działania związane z dbaniem o środowisko naturalne. W ramach bieżącej akcji każda osoba, która oddała zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, otrzymała w zamian piękne, wiosenne bratki. Wyniki tegorocznej edycji potwierdzają, że zrozumienie potrzeby właściwego gospodarowania elektroodpadami jest bardzo duże. Wśród przekazywanych przedmiotów znalazły się m.in. zużyte małe i większe AGD, narzędzia elektryczne, telewizory, radioodbiorniki oraz baterie i żarówki.

Oprócz kształtowania proekologicznych zachowań, celem zbiórki było obniżenie liczby zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego na wysypiskach komunalnych, a tym samym zmniejszenie jego negatywnego oddziaływania na środowisko.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj