26 marca był dniem nietypowej, bo trwającej zaledwie jeden dzień (zamiast zwyczajowych trzech dni) akcji odbierania niepotrzebnych elektroodpadów od klientów. Każdy, kto przyniósł zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, otrzymywał w zamian bratki. Akcja objęła wszystkie sklepy sieci, a ogromne zainteresowanie i zaangażowanie przyniosły znakomity wynik – 296 ton odpadów potencjalnie niebezpiecznych dla środowiska i zagracających na co dzień nasze domowe zakamarki. Podczas jesiennej edycji, która trwała trzy dni, zebrano 612 ton, widać więc wyraźnie, że wynik marcowej zbiórki jest naprawdę obiecujący.
– Wynika z tego jasno, że jest to inicjatywa, na którą nasi klienci czekają i którą z pewnością będziemy kontynuować. Wyniki pokazują również zaufanie klientów do marki Castorama jako firmy odpowiedzialnej społecznie, aktywnie działającej na rzecz popularyzacji tematyki związanej z ochroną środowiska. Uważam, że symbolika tej akcji, podczas której elektrośmieci zamieniają się w piękne kwiaty, niesie za sobą niezwykłe przesłanie – rzeczy niepotrzebne, zużyte, a nawet potencjalnie niebezpieczne dla środowiska, mogą zamienić się w coś użytecznego, a my zyskujemy nie tylko satysfakcję, ale i piękne kwiaty – podkreślił Paweł Świętochowski, kierownik ds. relacji biznesowych i odpowiedzialności społecznej.
Zobacz również
Kampania Castorama „Kwiaty za elektrograty” ma wymiar edukacyjny i jest jednocześnie zaproszeniem do bezpośredniego działania dla konsumentów. Pokazuje potencjalne zagrożenia wynikające z nieodpowiedniego segregowania odpadów niebezpiecznych, jak również aktywnie wspiera i aktywizuje wszystkich chętnych w działania związane z dbaniem o środowisko naturalne. W ramach bieżącej akcji każda osoba, która oddała zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, otrzymała w zamian piękne, wiosenne bratki. Wyniki tegorocznej edycji potwierdzają, że zrozumienie potrzeby właściwego gospodarowania elektroodpadami jest bardzo duże. Wśród przekazywanych przedmiotów znalazły się m.in. zużyte małe i większe AGD, narzędzia elektryczne, telewizory, radioodbiorniki oraz baterie i żarówki.
Oprócz kształtowania proekologicznych zachowań, celem zbiórki było obniżenie liczby zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego na wysypiskach komunalnych, a tym samym zmniejszenie jego negatywnego oddziaływania na środowisko.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach