Kampania „Otwieracz Żywca” miała za zadanie poinformowanie użytkowników internetu o nowej identyfikacji marki w niebanalny sposób. Składała się ona z dwóch odsłon: innowacyjnej kampanii internetowej oraz konkursu dla internautów realizowanego na profilu marki na Facebooku. Oba działania zostały oparte na filmie prezentującym wyjątkowy otwieracz, który swoją konstrukcją nawiązywał do idei tzw. maszyny Goldberga. Kampania była widoczna na głównych portalach internetowych. Dodatkowo, konkursowi towarzyszyło wsparcie na Facebooku.
Wyniki akcji „Otwieracz Żywca” wskazują na jej bardzo szeroki zasięg oraz, co najważniejsze, duże zaangażowanie internautów. W sumie kampania zanotowała aż 69 mln odsłon, co stanowi wartość dwukrotnie wyższą od średniej dla innych aktywacji z kategorii alkoholi. Komunikat dotarł do 17 mln unikalnych użytkowników, a w grę na profilu marki na Facebooku zagrano ponad 200 tys. razy. Poziom zaangażowania fanów był dwukrotnie wyższy od przeciętnego.
Zobacz również
Przeprowadzona kampania wpisuje się w nowe pozycjonowanie marki, która otwiera się na młodszych konsumentów, pełnych energii i apetytu na życie.
Autorem wszystkich działań związanych z aktywacją „Otwieracz Żywca” jest agencja GONG. Dla marki Żywiec pracują: działania z zakresu ATL – agencja DDB, z zakresu BTL – Men at Work. Za aktywacje interaktywne odpowiada GONG, wsparcie PR zapewnia TBWA PR. Zakupem mediów dla marki Żywiec zajmuje się dom mediowy MediaVest.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing