Prawie połowa Polaków wciąż nie zamawia wideo na żądanie

Raport „Polacy i wideo w sieci” wykonany na zlecenie Multimedialnej Agencji Informacyjnej Newsrm.tv pokazuje, że 40 proc. badanych Polaków nie zamawia wideo na żądanie.
O autorze
1 min czytania 2017-01-31

Pozostali najchętniej zamawiają filmy fabularne i seriale. W formule VOD tylko 15 % Polaków ogląda informacje, a mniej niż 10% badanych wybiera talent show i programy muzyczne.

JEŻELI ZAMAWIA PAN/PANI WIDEO NA ŻĄDANIE W SIECI, SĄ TO:

Jak wynika z raportu mężczyźni częściej niż seriale 18,1 % wybierają filmy fabularne 36%, a kobiety odwrotnie częściej oglądają seriale 25 % niż filmy fabularne 21,1 %. Kobieca publiczność częściej ogląda też na VOD programy muzyczne 7,4 % badanych w stosunku do 3,6% mężczyzn. Niewiele więcej kobiet niż mężczyzn ogląda też programy rozrywkowe i talent show, tu proporcje są prawie równe 7,4% Polek i 6,4% Polaków.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najwięcej wiadomości w formule VOD oglądają osoby pomiędzy 25 a 34 rokiem życia. Najmniej informacji w tym formacie konsumują natomiast najstarsi użytkownicy Internetu – powyżej 50 roku życia. Z wiekiem spada również oglądalność seriali. Najczęściej seriale oglądają osoby do 24 roku życia – 35,1% badanych. Wśród 50 latków odsetek ten wynosi już jedynie 16%. Konsumpcja filmów fabularnych rośnie natomiast wraz z wiekiem i jest najwyższa w grupie wiekowej 35-49 lat.

Programy muzyczne i talent show chętniej wybierają osoby z wyższym wykształceniem. Najmniej zarabiający Polacy konsumują najwięcej seriali 39,3% i filmów fabularnych 35,3% w formule VOD, natomiast najlepiej zarabiający konsumują znacznie więcej informacji w tym formacie – ponad 20% badanych. Najchętniej informacje VOD pobierają natomiast mieszkańcy wsi i małych miasteczek.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Opracowany przez nas raport pokazuje ciekawe tendencje na rynku nowych mediów. Wyraźnie widać, że w Polsce jest jeszcze ogromny niewykorzystany potencjał w budowaniu rynku newsów w formule VOD. Widać, że jest to formuła bardzo chętnie konsumowana przez pokolenie 25 plus, które właśnie wchodzi na rynek pracy. Fakt, że w tej grupie zapotrzebowanie na informacje wideo bardzo intensywnie wzrasta pokazuje, że warto inwestować w tego typu rozwiązania również w formule własnych kanałów medialnych takich jak vlogowe platformy tematyczne czy też tematyczne portale informacyjne. Informacje VOD to tez rewelacyjny sposób dotarcia do społeczności wiejskiej i mieszkańców małych miasteczek. Widać tu dużą rywalizację z prasą i mediami elektronicznymi takimi jak tradycyjna telewizja.” – podkreśla Patrycja Paradowska Newsrm.tv

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się