Kampania nie tylko edukuje w zakresie praw pracowniczych, ale też wzmacnia młodych w roli, którą już pełnią, czyli ambasadorów nowego, bardziej świadomego podejścia do pracy.
Hasło „Prawo pracy? Easy mode” to bezpośrednie nawiązanie do języka gamingu, na którym mocno oparty jest koncept kampanii kierowanej do przedstawicieli Gen Z. Młodzi ludzie doskonale rozumieją metafory z gier wideo: level up, quest, boss fight. „Znam zasady – wygrywam” to nie tylko hasło, a prawda o rynku pracy. Znajomość swoich praw to pewność siebie i realna ochrona.
Zobacz również
Kampania wykorzystuje interaktywne narzędzia, mówi językiem młodych, a treści stworzone w jej ramach pojawiają się tam, gdzie młodzi ludzie są najbardziej aktywni – w social mediach, na profilach influencerów i w formatach, które angażują. MRPiPS nie chce pouczać – chce wspierać, informować i pokazać, że prawo pracy to narzędzie dla każdego pracownika, nie przeszkoda w rozwoju kariery. Bez mentorskiego tonu, za to z humorem, empatią i konkretnymi wskazówkami.
Z kolei strona internetowa kampanii to centralne, trwałe miejsce w sieci, które zbiera wszystkie najważniejsze informacje, prezentując je w spójny i atrakcyjny sposób. Informacje dla młodych ludzi są tu nie tylko przystępne, ale i dostępne – wtedy, kiedy użytkownicy ich potrzebują i w formie, która do nich trafia. Strona www jest (obok spotu wideo) centrum kampanii – łatwym punktem odniesienia dla użytkowników, influencerów, partnerów, a także dla mediów czy instytucji, które chcą podjąć temat prawa pracy. Pozwala też na rozwój kampanii w czasie – strona będzie aktualizowana i rozbudowywana wraz z kolejnymi falami komunikacyjnymi.
Dzięki kampanii, osoby, wchodzące na rynek pracy, dowiedzą się o przysługujących im prawach – czy to w momencie rozpoczęcia rekrutacji, w trakcie trwania zatrudnienia, czy w momencie rozwiązania stosunku pracy.  Adresaci kampanii dowiedzą się jak zadbać o swoje prawa w trakcie rozmowy rekrutacyjnej, na co zwrócić uwagę przy podpisywaniu umowy i co robić, gdy ich prawa są łamane. Kampania opowie też o różnych rodzajach umów i da pracownikom narzędzia do oceny, czy proponowana umowa jest adekwatna do formy zatrudnienia. Pracownikom, którzy stawiają kolejne kroki w karierze, kampania dostarczy wiedzę jak przygotować się do rozmowy o podwyżkę, czym jest work-life balance, a także jaka ochrona przysługuje kobietom w ciąży i młodym rodzicom. Istotnym tematem są również zmiany w prawie pracy – jak na przykład wliczanie innych form zatrudnienia do stażu pracy, dzięki ustawie stażowej, która wejdzie w życie w 2026 roku – oraz trwające w Ministerstwie prace nad priorytetami rządu. 
                        
                                                     Apps in ChatGPT: nowy krok OpenAI [OPINIE] 
                    
– Nie chcemy po raz kolejny słyszeć, że komunikacja podmiotów publicznych jest nudna. Nasza najnowsza kampania to świetna okazja, by pokazać Ministerstwo w roli, jaką pełnić powinno. Jesteśmy dla społeczeństwa i chcemy mówić do ludzi w prosty sposób. Cel? Zwiększyć wśród młodych świadomość, że prawo jest po to, by chroniło ich przed nadużyciami. Stawiamy rzeczy z głowy na nogi – dla dobra pracowników i całego rynku pracy – mówi Hubert Spychalski, naczelnik Wydziału Komunikacji Elektronicznej w MRPiPS.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Badania pokazują, że aż 48% młodych ludzi do 25. roku życia nie jest na bieżąco ze zmianami w prawie pracy, a 20% pracowników deklaruje, że ich prawa są łamane przez pracodawców1. Jednocześnie 74% Gen Z preferuje stabilne zatrudnienie na umowę o pracę, a 76% stawia work-life balance wyżej niż wysokość wynagrodzenia2. To pokolenie, które nie boi się mówić o swoich potrzebach. Kampania Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej daje im wiedzę, by te potrzeby skutecznie realizować.
Kampania ruszyła 17 października 2025 na platformach społecznościowych oraz na stronie pracaeasymode.pl. Za przygotowanie i realizację kampanii odpowiada wyłoniona w przetargu agencja .bringMore advertising.
Źródła:
1Według badań rocketjobs.pl (2023) i LiveCareer (2023).
2Według raportów Work War Z (2025) i Stan Młodych (2025). 
                        
                                                                                                                                
 
                        
                                                                                    
