Nieustannie kształtujący się rynek nieruchomości coraz śmielej wchodzi w obszary dotychczas mu nieznane, takie jak: nowe technologie, media społecznościowe, działania PR, na których deweloperzy budują swój marketing. Wiele osób z branży zastanawia się na ile podejmowane działania faktycznie zwiększają sprzedaż, a na ile są zwykłym wymysłem marketingowców i specjalistów od reklamy.
Obsługując przez wiele lat spółki z rynku nieruchomości, wiele razy potykaliśmy się o stwierdzenia, że prowadzenie jakichkolwiek działań marketingowych jest zupełnie bezcelowe, zwłaszcza w latach tak dużego popytu. Faktycznie rok 2016 i 2017 są zdecydowanymi rekordzistami jeśli chodzi ilość sprzedanych mieszkań. – mówi Jonasz Wiercioch, PR Manager agencji Brave Brain. Postanowiliśmy wreszcie rozwiać te wątpliwości i wraz instytutem badawczym PMR przebadać grupę docelową w celu sprawdzenia ich preferencji komunikacyjnych – dodaje.
Zobacz również
Badanie zostało przeprowadzone na próbie 205 dorosłych Polaków w kwietniu 2017 roku i obejmowało mieszkańców pięciu największych rynków nieruchomości w Polsce: Krakowa, Warszawy, Poznania, Trójmiasta i Wrocławia. W badaniu wzięły udział osoby, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy kupiły mieszkanie na rynku pierwotnym. A jego głównym celem było sprawdzenie jakie pozacenowe czynniki wyboru są kluczowe w procesie zakupu mieszkania.
Podczas konferencji agencja Brave Brain zaprezentowała zaledwie mały wycinek całego badania, który i tak pozwala wyciągnąć ciekawe i rzetelne wnioski.
72 % ankietowanych odpowiedziało, że opinia o deweloperze ma znaczący wpływ na wybór nieruchomości. Podobnie jest z samym wizerunkiem i opiniami o inwestycji – tu aż 67% ankietowanych zadeklarowało, że jest to jeden z najważniejszych czynników pozacenowych. 62% natomiast oznajmiło, że wartości dodane inwestycji oraz promocje oferowane przy zakupie mają wpływ na finalną decyzję zakupową.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Prawie 80% badanych odpowiedziało, że niebanalna aranżacja patio / dziedzińca zachęciłaby ich do zakupu mieszkania.
Co bardziej istotne, 75% osób byłaby skłonna zapłacić więcej za m2 w przypadku ciekawej aranżacji części wspólnych osiedla.
Agencja i PMR sprawdzili również preferencje komunikacyjne grup docelowych. Ankietowanym zaprezentowaliśmy 5 różnych kreacji. Od skrajnie produktowej po opartą na emocjach i nieszablonowym pomyśle. Okazało się, że aż 64% badanych przychylniej patrzyło na komunikację opartą o emocje. To potwierdza nasze obserwacje – na rynku nieruchomości pojawił się nowy, bardziej świadomy klient, z którym komunikację należy prowadzić w nowoczesny i profesjonalny sposób – mówi Piotr Mazurkiewicz, CEO Brave Brain.
Kompletny raport zostanie opublikowany końcem czerwca tego roku.