Nieustannie kształtujący się rynek nieruchomości coraz śmielej wchodzi w obszary dotychczas mu nieznane, takie jak: nowe technologie, media społecznościowe, działania PR, na których deweloperzy budują swój marketing. Wiele osób z branży zastanawia się na ile podejmowane działania faktycznie zwiększają sprzedaż, a na ile są zwykłym wymysłem marketingowców i specjalistów od reklamy.
Obsługując przez wiele lat spółki z rynku nieruchomości, wiele razy potykaliśmy się o stwierdzenia, że prowadzenie jakichkolwiek działań marketingowych jest zupełnie bezcelowe, zwłaszcza w latach tak dużego popytu. Faktycznie rok 2016 i 2017 są zdecydowanymi rekordzistami jeśli chodzi ilość sprzedanych mieszkań. – mówi Jonasz Wiercioch, PR Manager agencji Brave Brain. Postanowiliśmy wreszcie rozwiać te wątpliwości i wraz instytutem badawczym PMR przebadać grupę docelową w celu sprawdzenia ich preferencji komunikacyjnych – dodaje.
Zobacz również
Badanie zostało przeprowadzone na próbie 205 dorosłych Polaków w kwietniu 2017 roku i obejmowało mieszkańców pięciu największych rynków nieruchomości w Polsce: Krakowa, Warszawy, Poznania, Trójmiasta i Wrocławia. W badaniu wzięły udział osoby, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy kupiły mieszkanie na rynku pierwotnym. A jego głównym celem było sprawdzenie jakie pozacenowe czynniki wyboru są kluczowe w procesie zakupu mieszkania.
Podczas konferencji agencja Brave Brain zaprezentowała zaledwie mały wycinek całego badania, który i tak pozwala wyciągnąć ciekawe i rzetelne wnioski.
72 % ankietowanych odpowiedziało, że opinia o deweloperze ma znaczący wpływ na wybór nieruchomości. Podobnie jest z samym wizerunkiem i opiniami o inwestycji – tu aż 67% ankietowanych zadeklarowało, że jest to jeden z najważniejszych czynników pozacenowych. 62% natomiast oznajmiło, że wartości dodane inwestycji oraz promocje oferowane przy zakupie mają wpływ na finalną decyzję zakupową.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Prawie 80% badanych odpowiedziało, że niebanalna aranżacja patio / dziedzińca zachęciłaby ich do zakupu mieszkania.
Co bardziej istotne, 75% osób byłaby skłonna zapłacić więcej za m2 w przypadku ciekawej aranżacji części wspólnych osiedla.
Agencja i PMR sprawdzili również preferencje komunikacyjne grup docelowych. Ankietowanym zaprezentowaliśmy 5 różnych kreacji. Od skrajnie produktowej po opartą na emocjach i nieszablonowym pomyśle. Okazało się, że aż 64% badanych przychylniej patrzyło na komunikację opartą o emocje. To potwierdza nasze obserwacje – na rynku nieruchomości pojawił się nowy, bardziej świadomy klient, z którym komunikację należy prowadzić w nowoczesny i profesjonalny sposób – mówi Piotr Mazurkiewicz, CEO Brave Brain.
Kompletny raport zostanie opublikowany końcem czerwca tego roku.