Czy wybuch pandemii COVID-19 spowodował, że znalazłeś się „pod ścianą” i zastanawiasz się, jak utrzymać sprzedaż i przetrwać? Szukasz praktycznych wskazówek na temat wykorzystania konkretnych działań marketingowych w celu wzmocnienia sprzedaży? Jeśli odpowiedziałeś twierdząco, to ten e-book jest dla Ciebie. „Narzędzia marketingowe wspierające sprzedaż” to bezpłatny zbiór praktycznych wskazówek i case studies od liderów marketingu w Polsce. Sprawdź!
Pandemia COVID-19 zmieniła rzeczywistość na nieprzewidywalną, co szczególnie negatywnie odbiło się na funkcjonowaniu przedsiębiorstw. Gospodarka została zamrożona, a konsumenci martwią się o swoje zdrowie, bezpieczeństwo i pracę. Szacuje się, że odrobienie strat i powrót do poziomów sprzedaży sprzed pandemii zajmie od półtora roku do trzech lat, w zależności od branży. Dlatego obecnie szczególnie ważna jest koncentracja działań marketingowych w obszarze bezpośredniego wsparcia sprzedaży.
W redakcji „Marketer+” specjalizujemy się w dostarczaniu eksperckiej i praktycznej wiedzy, zapraszając do współpracy czołowych specjalistów z dziedziny marketingu i biznesu. Dlatego wraz z firmą Sodexo Benefits and Rewards Services Polska oraz z najpopularniejszymi polskimi agencjami specjalizującymi się we wsparciu działów sprzedaży i marketingu, stworzyliśmy e-book „Narzędzia marketingowe wspierające sprzedaż”. Możesz go pobrać ze strony: wspierajsprzedaz.pl.
Zobacz również
– Materiał powstał jako inspiracja dla wszystkich, którzy nieustannie poszukują sposobów na podniesienie efektywności swoich działań marketingowych i dostarczenie niepodważalnego wsparcia sprzedaży – mówi Justyna Klimuk, incentive product portfolio manager w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska. – To bezcenny przewodnik, który nie tylko porządkuje wiedzę, ale również pokazuje konkretne przykłady zastosowań i case study skutecznych działań marketingowych.
Receptą na kryzys mogą okazać się narzędzia takie jak programy lojalnościowe i motywacyjne, konkursy konsumenckie, loterie czy sprzedaż premiowa. Dzięki temu wspierasz sprzedaż oraz wzmacniasz przywiązanie klientów do Twojej marki. W e-booku pokazujemy krok po kroku, jak skutecznie wdrożyć wspomniane narzędzia i na co zwrócić uwagę, aby efekty działań były jak najskuteczniejsze.
Sytuacja nie pozwala na eksperymenty – liczy się szybki efekt, osiągnięty jak najmniejszym kosztem. Zaufanie i lojalność klientów zostały wystawione na ogromną próbę. W wyniku tych zmian narodził się nowy rodzaj konsumenta, który ogranicza swoje wydatki, intensywniej korzysta z technologii cyfrowych i w bardziej przemyślany sposób podejmuje decyzje. Zwraca uwagę przede wszystkim na łatwość i bezpieczeństwo zakupów. Popularność zyskują również e-vouchery i przedpłacone karty premiowe, które można bezpiecznie zrealizować w dowolnym miejscu i dowolnym czasie, także online.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Z e-booka dowiesz się:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- jakie narzędzia marketingowe warto wykorzystywać w procesie wsparcia sprzedaży,
- przed jakimi wyzwaniami stoi obecnie marketing w kontekście działań krótko- i długoterminowych, jak dziś można rozpatrywać penetrację rynku, a jak – budowę lojalności konsumentów,
- jak zorganizować loterię i o jakich kwestiach formalnych pamiętać oraz jakie są główne wyznaczniki i mierniki powodzenia loterii,
- w czym tkwi istota konkursu konsumenckiego oraz jakie są jego główne cele, jak sprawić, żeby konkurs przyniósł wielką wygraną nie tylko laureatom, lecz także organizatorom,
- czym jest sprzedaż premiowa i jakie są jej cele oraz klucz do sukcesu tego rodzaju sprzedaży,
- dla kogo jest program lojalnościowy, jak go zaprojektować, jakie mierniki sukcesu założyć, jakich błędów unikać,
- dla kogo jest program motywacyjny, jaką rolę w programie motywacyjnym odgrywa fabuła, czy grywalizacja jest skuteczna, jakie motywatory sprawdzają się w poszczególnych branżach,
- w jaki sposób pandemia zmieniła nawyki konsumentów, jak dopasować nagrody do trendów panujących na rynku, jakie nagrody są obecnie popularne zarówno w B2B, jak i w B2C,
- jak krok po kroku projektować działania zmierzające do utrzymania klientów B2B,
- jak projektować działania promocyjne w akcjach wsparcia sprzedaży, na jakie elementy komunikacji zwrócić uwagę, aby działania były efektywne nawet przy ograniczonym budżecie.
W publikacji swoją wiedzą dzielą się:
Małgorzata Kroh, Dariusz Pawlak, Robert Wojkowski, Mariusz Maciejewski, Grzegorz Bonder, Anna Męczyńska, Wojciech Gołębiewski, Justyna Klimuk, R. Paweł Stefaniak, Marta Zagożdżon, Sonia Karlińska-Łukawska, Justyna Goraj, Michał Modzelewski.
Pobierz e-booka „Narzędzia marketingowe wspierające sprzedaż” ze strony wspierajsprzedaz.pl.