fot. screen YouTube
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło w tym roku ponad 170 skarg na serwis streamingowy CLOUT MMA. Najnowsza pula zgłoszeń pojawiła się po 28 października br., kiedy miała miejsce kolejna gala walk MMA organizowana przez CLOUT MMA. Jedynym miejscem publikacji relacji z wydarzenia była oficjalna strona organizatora, aktywna po uprzednim wykupieniu dostępu (Pay-Per-View, PPV). Konsumenci skarżyli się, że pomimo dokonania płatności nie uzyskali dostępu do wydarzenia. Ci, którym udało się włączyć transmisję, wskazywali na jej wyłączanie się, brak możliwości wznowienia oraz niedostępność dźwięku czy obrazu. Użytkownicy wskazywali, że nie mogli oglądać gali, choć nie mieli problemów ze sprzętem, łącznością czy szybkością internetu.
Zobacz również
Zgłoszenia konsumentów wskazują na problemy techniczne po stronie organizatora, które uniemożliwiały widzom dostęp do wykupionej usługi i oglądanie transmisji z gali CLOUT MMA w czasie rzeczywistym. Sytuacja się powtarza, pierwszy raz tego typu problem pojawił się podczas pierwszej edycji gali, w sierpniu 2023 r.
Po sygnałach od konsumentów dotyczących powtarzalnych problemów technicznych, utrudniających lub uniemożliwiających korzystanie z opłaconych usług, Prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie usług świadczonych aktualnie przez spółkę Multi Agency Górska. O wyjaśnienia wystąpił również do spółki No Limit, która organizowała pierwszą galę CLOUT MMA.
Transmisje wydarzeń na żywo przyciągają wielu fanów. Jeśli przedsiębiorca decyduje się na wprowadzenie tego typu usług do swojej oferty, to musi posiadać kluczową w procesie streamingu infrastrukturę techniczną, tak by być w stanie świadczyć deklarowany poziom serwisu. To na przedsiębiorcy spoczywa odpowiedzialność za jakość usługi i obowiązek rekompensaty w przypadkach awarii – mówi Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Z informacji wpływających do Urzędu wynika, że część konsumentów doświadczyła również problemów z wysyłką formularza reklamacyjnego. Ponadto jeden z sygnałów został przekazany do Krajowej Administracji Skarbowej w związku z podejrzeniem, że osoba małoletnia uczestniczyła w promocji hazardu w ramach wydarzenia.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jeśli zebrany materiał potwierdzi podejrzenia, wówczas wszczęte zostanie postępowanie wobec konkretnych podmiotów, którym będzie grozić kara do 10 proc. obrotu.
Rady dla konsumentów
Nie mogłeś oglądać wydarzenia z powodu zakłóceń transmisji? Złóż reklamację. Możesz domagać się obniżenia ceny lub zwrotu poniesionej opłaty. Przypominamy, że w indywidualnych sporach z przedsiębiorcami, np. w przypadku problemów z dochodzeniem roszczeń, konsumenci mogą skorzystać z bezpłatnej pomocy prawnej. W sprawach dotyczących firm mających siedzibę w Polsce takim wsparciem służą np. rzecznicy konsumentów, natomiast w sporach z przedsiębiorcami z innych państw EU oraz Wielkiej Brytanii, Norwegii i Islandii – działające przy UOKiK Europejskie Centrum Konsumenckie.
PS Gale freak fight. Ważny trend w polskiej popkulturze czy chwilowa moda?
Zorganizowane walki internetowych celebrytów. Czy to nie brzmi jak temat telewizyjnego programu interwencyjnego o szkodliwym wpływie cyfrowych mediów na polską młodzież? A może bardziej jak symbol nowej wizji masowej rozrywki, która wymknęła się hegemonii srebrnego ekranu?
PS2 Bartek Troński (eBilet) i Dominik Durniat (KSW): Polska jest jednym z największych rynków MMA w Europie
– Jesteśmy w momencie, kiedy MMA mocno wbija się w świadomość młodych odbiorców – na temat popularności MMA w Polsce i zainteresowania marek tym sportem rozmawiamy z Bartkiem Trońskim (wiceprezesem zarządu eBilet) i Dominikiem Durniatem (komentatorem KSW).