TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Prezesi największych polskich spółek najbardziej aktywni w mediach społecznościowych [badanie]

Polscy CEO top 20 spółek w pierwszej połowie 2020 roku opublikowali 766 postów na swoich profilach społecznościowych (LinkedIn i Twitter), co daje nam pierwsze miejsce pod względem intensywności komunikacji spośród menadżerów na rynkach objętych badaniem.
O autorze
1 min czytania 2020-07-13

Tegoroczną edycję badania przeprowadzono w 18 krajach, w tym w Polsce. Jak co roku sprawdzono obecność kilkuset CEO pod względem aktywnych profili (Twitter i LinkedIn) w mediach społecznościowych. Dodatkowo przeanalizowano publikowane posty pod względem treści powiązanych z pandemią COVID-19. W ogólnym zestawieniu liczby aktywnych profili Polscy CEO zajmują 4. miejsce (wzięto pod uwagę Twitter i LinkedIn). Pierwsze miejsce w zestawieniu zaje Holandia z 26 aktywnymi profilami.

– Pandemia nie zmieniła ogólnych zachowań komunikacyjnych CEO w wykorzystywaniu mediów społecznościowych. Tylko ci prezesi, którzy już wcześniej korzystali z Twittera i LinkedIna, konsekwentnie komentowali aktualną sytuacje. Wyraźnie rośnie popularność LinkedIna, niestety nie zmienia się popularność Twittera, co może wynikać z bardziej wymagającej i ryzykownej dla wielu zarządzających formy komunikacji tego medium – mówi Norbert Ofmański zarządzający zespołem PR agencji On Board Think Kong.

W Polsce najbardziej aktywny profil prowadzi Daniel Obajtek – prezes PKN Orlen. W 2020 r. na jego Twitterze pojawiło się aż 295 tweetów, z czego 1/4 stanowiły wpisy związane z COVID-19. Posty publikowane przez prezesów polskich firm związane z COVID-19 najczęściej dotyczyły wsparcia dla polskiej służby zdrowia oraz szeroko pojętych działań pomocowych. Pojawiały się też informacje o wprowadzanych zmianach w funkcjonowaniu placówek w związku z COVID-19.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Więcej informacji o badaniu znajduje się na stronie obtk.pl/prezesi-najwiekszych-firm-korzystaja-mediow-spolecznosciowych/

 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

O badaniu:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

*Od 2017 roku On Board Think Kong w ramach sieci ECCO Network realizuje badanie na kilkudziesięciu rynkach, analizując profile CEO największych spółek pod względem kapitalizacji rynkowej. W tegorocznym badaniu przeanalizowano pod względem obecności oraz aktywności profile na LinkedInie oraz Twitterze należące do prezesów zarządzających największymi spółkami w 18 krajach na świecie.
**W Polsce posłużono się wskaźnikiem kapitalizacji rynkowej firm obecnych na Giełdzie Papierów Wartościowych z maja 2020 r. W badaniu sprawdzono, czy prezesi mają swoje profile, czy są aktywni na Twitterze i LinkedInie i ilu mają obserwujących. Badanie zostało przeprowadzone przez sieć ECCO Network po raz trzeci (jego pierwsza edycja została zrealizowana w 2017 roku).