Printemps jako pierwsza sieć domów towarowych w Europie umożliwiła płatności kryptowalutami

Printemps jako pierwsza sieć domów towarowych w Europie umożliwiła płatności kryptowalutami
Printemps, jedna z najbardziej znanych francuskich sieci domów towarowych z luksusowymi towarami, wprowadziła możliwość płatności kryptowalutami we wszystkich swoich 20 sklepach na terenie Francji. To efekt współpracy z Binance Pay, rozwiązaniem od największej giełdy kryptowalut Binance, oraz z firmą technologiczną Lyzi.
O autorze
1 min czytania 2024-11-27

Printemps, założony w 1865 roku, to ikoniczna marka na rynku francuskim, działająca w sektorze mody, luksusu i urody. Nowy system płatności jest dostępny dla ponad 6,5 miliona francuskich użytkowników kryptowalut. Klienci mogą płacić między innymi Bitcoinem, Ethereum oraz stablecoinami, jak EURI czy USDC.

Klient skanuje kod QR przy kasie za pomocą aplikacji Binance, wybiera preferowaną kryptowalutę i potwierdza transakcję. Cała operacja trwa kilka sekund. Co istotne, płatności w kryptowalutach są automatycznie przeliczane na euro, co chroni sprzedawcę przed wahaniami kursów.

– Jesteśmy dumni, że jesteśmy pierwszą siecią domów towarowych we Francji, która oferuje taką opcję lokalnym i międzynarodowym klientom. Współpraca z Binance i Lyzi pozwala nam ulepszyć doświadczenia zakupowe klientów i dostosować nasze usługi do potrzeb współczesnych, połączonych cyfrowo konsumentów – powiedział Emmanuel Suissa, dyrektor ds. partnerstw w Printemps.

Printemps został tym samym pierwszą siecią domów towarowych w Europie akceptujących płatności kryptowalutami. Firma dołączyła w ten sposób do grona takich marek detalicznych akceptujących płatności w kryptowalutach, jak m.in. amerykańska sieć Whole Foods (należąca do Amazona), Gucci, sieć sklepów elektronicznych Newegg, czy producent samochodów Ferrari.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zdjęcie główne: mat. pras.

PS Meme coins jako fenomen społeczny i marketingowy

Meme coins jako fenomen społeczny i marketingowy

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się