Printemps, założony w 1865 roku, to ikoniczna marka na rynku francuskim, działająca w sektorze mody, luksusu i urody. Nowy system płatności jest dostępny dla ponad 6,5 miliona francuskich użytkowników kryptowalut. Klienci mogą płacić między innymi Bitcoinem, Ethereum oraz stablecoinami, jak EURI czy USDC.
Klient skanuje kod QR przy kasie za pomocą aplikacji Binance, wybiera preferowaną kryptowalutę i potwierdza transakcję. Cała operacja trwa kilka sekund. Co istotne, płatności w kryptowalutach są automatycznie przeliczane na euro, co chroni sprzedawcę przed wahaniami kursów.
Zobacz również
– Jesteśmy dumni, że jesteśmy pierwszą siecią domów towarowych we Francji, która oferuje taką opcję lokalnym i międzynarodowym klientom. Współpraca z Binance i Lyzi pozwala nam ulepszyć doświadczenia zakupowe klientów i dostosować nasze usługi do potrzeb współczesnych, połączonych cyfrowo konsumentów – powiedział Emmanuel Suissa, dyrektor ds. partnerstw w Printemps.
Printemps został tym samym pierwszą siecią domów towarowych w Europie akceptujących płatności kryptowalutami. Firma dołączyła w ten sposób do grona takich marek detalicznych akceptujących płatności w kryptowalutach, jak m.in. amerykańska sieć Whole Foods (należąca do Amazona), Gucci, sieć sklepów elektronicznych Newegg, czy producent samochodów Ferrari.
Zdjęcie główne: mat. pras.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]