Fundacja Daj Herbatę już od dobrych kilku lat działa na rzecz ludzi bezdomnych. Jej misją jest wspieranie nowatorskich rozwiązań w różnorodnych dziedzinach życia społecznego, a szczególnie w niesieniu pomocy materialnej oraz terapeutycznej osobom bezdomnym i wykluczonym społecznie.
Organizacja co jakiś czas realizuje liczne akcje i eksperymenty, których celem jest zwrócenie uwagi na problem bezdomności. Tego przykładem jest najnowsza inicjatywa Fundacji, w ramach której na ulicach Warszawy pojawiła się kukła przedstawiająca osobę bezdomną.
Zobacz również
Lecz zamiast głowy, miała ona lustro. Dzięki temu, każda osoba, która przechodziła obok mogła się zatrzymać na chwilę i zobaczyć siebie jako osobę w kryzysie.
W ten sposób organizacja chciała podkreślić fakt, że problem bezdomności dotyczy nas wszystkich – bez względu na obecny status zawodowy czy rodzinny.
zdjęcie: Grzegorz Banaszak
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pod koniec 2018 roku Fundacja Daj Herbatę i restauracja Kuchnia za Ścianą realizowały niezwykłą akcję społeczną – za niewielką opłatę każdy z nas mógł podarować osobom potrzebującym kupon na ciepły posiłek w mroźne dni.
PS2
Pod koniec 2020 roku Persil wystartował z kolejnym projektem zaangażowania społecznego. Marka zainicjowała projekt Pralni Społecznie Odpowiedzialnej, w której swoje ubrania, koce czy okrycia będą mogły uprać osoby w kryzysie bezdomności.
PS3
Właściciel pewnego krakowskiego hotelu zainicjował nietypową akcję charytatywną – podczas lockdownu, za symboliczną złotówkę oferuje pokoje dla osób bezdomnych i potrzebujących.