Problemy, z którymi się mierzą są jak niewidzialny ciężar, który nie pozwala cieszyć się dzieciństwem, utrudnia naukę i kontakty z rówieśnikami. Takie obciążenie może mieć również negatywny wpływ na zdrowie, rozwój oraz samodzielność w dorosłym życiu.
Kwestię tę podnosi nowa kampania Stowarzyszenia, której celem jest zebranie środków na zapewnienie opieki, specjalistycznego wsparcia i wyrównanie szans edukacyjnych podopiecznych SOS Wiosek Dziecięcych i programu „SOS Rodzinie”. Poprzez kampanię, Stowarzyszenie pragnie również podjąć dyskusję na temat roli pedagogów szkolnych i nauczycieli w pracy z dziećmi, wymagającymi szczególnego wsparcia i uwagi – dziećmi, które doświadczyły traumy.
Zobacz również
Wiele dzieci, które trafiają pod opiekę Stowarzyszenia, ma za sobą trudne, a czasami traumatyczne doświadczenia, takie jak przemoc, rozpad rodziny, uzależnienia członków rodziny. Smutną konsekwencją tych przeżyć są często przytłaczające emocje, poczucie osamotnienia i bezsilność, które towarzyszą dzieciom codziennie, również w szkole. Z zachowaniami i emocjami dzieci, będącymi skutkami traumy muszą się mierzyć nie tylko ich opiekunowie, ale także rówieśnicy i nauczyciele. W tym roku, specjalnie z myślą o ważnej roli pedagogów i środowiska szkolnego, Stowarzyszenie przygotowało broszurę pt. „Szkoła wrażliwa na traumę”. Publikacja została opracowana w ramach międzynarodowego projektu Trauma-informed Caregivers – Investment to a Better Child Development współfinansowanego przez Nordic Council of Ministers
– Przed nauczycielami stoi wyzwanie takiej pracy z uczniem, która uwzględnia wiedzę o traumie i rozumie źródła jego zachowań. Aby skutecznie pomagać naszym podopiecznym, ściśle współpracujemy z nauczycielami. W tym celu w szkołach, do których uczęszczają podopieczni Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce prowadzimy m.in. specjalistyczne szkolenia poświęcone pracy z dzieckiem, które doświadczyło traumy. Opracowana ostatnio broszura pt. „Szkoła wrażliwa na traumę” ma na celu przybliżenie nauczycielom złożonego zagadnienia, jakim jest wpływ traumy na życie i zdrowie dziecka, oraz pomoc w codziennej pracy z uczniem, którego dotknęły takie doświadczenia – mówi Beata Kulig ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce, jedna z autorek opracowania.
Ogólnopolska kampania rozpocznie się w sierpniu i potrwa do końca października, obejmując działania reklamowe w telewizji, prasie, Internecie, a także na nośnikach w komunikacji miejskiej. Działaniom promocyjnym towarzyszyć będzie film reklamowy. Za przygotowanie koncepcji kreatywnej odpowiadała agencja VML Poland. Spot w reżyserii Arka Żyłki zrealizowała firma Papaya Films.
Słuchaj podcastu NowyMarketing