„Próbowałaś już kiedyś… wydobyć ludzki szpik?”: Maciek Musiałowski jako Hannibal Lecter w kampanii DKMS

„Próbowałaś już kiedyś… wydobyć ludzki szpik?”: Maciek Musiałowski jako Hannibal Lecter w kampanii DKMS
„Próbowałaś już kiedyś… wydobyć ludzki szpik?” – pyta w mrocznej scenerii Hannibal Lecter, który stał się inspiracją do kampanii stworzonej przez Lifetube dla Fundacji DKMS. Zaangażowały się w nią gwiazdy młodego pokolenia – aktor Maciek Musiałowski oraz tiktokerka HaaiPaaapi.
O autorze
1 min czytania 2024-11-27

Chociaż Polska jest 5. na świecie krajem pod względem liczby potencjalnych dawców szpiku, to tych wciąż nie jest wystarczająco. Każdego dnia kolejne osoby wypadają z bazy ze względów medycznych lub przekroczenia granicy wieku, a zgodnego dawcy nie znajduje 20% polskich pacjentów.

DKMS przygotował kampanię promującą, w której główną rolę odgrywa Hannibal. W spotach pełni rolę eksperta. Tak jak w filmie czy serialu, o tajnikach ludzkiego ciała wie przecież bardzo dużo. Do wzięcia udziału w kampanii zaproszono influencerów z pokolenia Z (aktora Maćka Musiałowskiego oraz tiktokerkę HaaiPaaapi), ponieważ fundacja chce dotrzeć do osób młodych, które są gotowe oddać cząstkę siebie na rzecz drugiego człowieka.

– Wyzwaniem, które stało przed nami podczas realizacji spotów, było sprawienie, że przekaz reklamowy nie tylko dotrze do odbiorców, ale również zostanie zapamiętany. Żeby zwiększyć na to szansę, stworzyliśmy spoty nawiązujące do ikonowych scen z „Hannibala” – mówi Łukasz Gwiazda, Group Strategy and Creative Manager w Lifetube.

– Dzięki zrozumiałej komunikacji, która opiera się na kulturze, udało się nie tylko wyedukować widzów, ale również ich rozbawić, a co za tym idzie zwiększyć prawdopodobieństwo, że treść zostanie w ich pamięci na dłużej – mówi Robert Fidler, Creative Lead w Lifetube.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Strach przed bólem i obawa o skomplikowanie procedury to obecnie jedne z największych barier rejestracji. Naszym głównym celem jest przede wszystkim budowanie świadomości idei dawstwa szpiku, ale też obalanie szkodliwych mitów – mówi Anna Połotnicka, koordynatorka projektu po stronie Fundacji DKMS.

Za pomysł, dopasowanie twórców oraz kompleksową realizację odpowiada Lifetube, jedna z największych agencji influencer marketingowych w Polsce.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Sama rejestracja jest prosta, bezbolesna i trwa zaledwie 10 minut, a bezpłatny pakiet można zamówić przez internet na stronie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko