Organizatorem konkursu jest jedno z najstarszych i najbardziej prestiżowych pism branży marketingowej na świecie – PR News. Ogłoszenie zwycięzców odbędzie się 14 września br. w Nowym Jorku.
Do tegorocznej, 13. już edycji konkursu Platinum PR Awards Procontent Communication zgłosił kampanię realizowaną od 2015 roku pod nazwą Płuca Polski. Kampania prowadzona jest dla firmy Boehringer Ingelheim. W uzasadnieniu jury konkursu podkreśliło bardzo dobrze opracowaną strategię oraz skupienie uwagi na trudnym temacie.
Zobacz również
Za realizację kampanii ze strony agencji odpowiedzialny jest zespół healthcare oraz konsultant Natalia Zabielska.
„To istotne wyróżnienie dla naszej agencji. Mocno angażujemy się w pracę nad naszymi projektami, ale nie spodziewaliśmy się, że znajdziemy się w gronie finalistów tak prestiżowej nagrody, jak Platinium PR Awards. Niecodziennie zdarza się, że polskie projekty są doceniane za granicą, a zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych. Jesteśmy dumni, że nasza kampania została zauważona wśród wielu innych projektów z całego świata” – komentuje Iwona Kubicz, prezes agencji Procontent Communication
O Platinum & Agency Elite Awards
PR News już od kilkudziesięciu lat jako lider wśród wydawnictw branżowych na bieżąco monitoruje postępy świata public relations i nagradza najbardziej prekursorskie działania. Pierwszy biuletyn PR News pojawił się 70 lat temu, od tamtej pory nadal wspierają rozwój komunikatorów i marketingowców, jednocześnie śledząc ich postępy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Nagroda Platinum PR Awards przyznawana jest od 2005 roku przez amerykańskie wydawnictwo branżowe PR News i jest to ich największe wyróżnienie. Od ponad dziesięciu lat do konkursu przyjmowane są setki zgłoszeń ze wszystkich zakątków świata. Celem konkursu jest wyłonienie najbardziej prestiżowych agencji PR na całym świecie, a także wyróżnienie najbardziej innowacyjnych projektów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Każdego roku kilkaset agencji z całego globu walczy o tę nagrodę w różnych kategoriach. W gronie wszystkich finalistów danej kategorii może zostać wybrany tylko jeden zwycięzca. Projekty oceniane są przez ekspertów z dziedziny PR. Prace konkursowe ocenia także redakcja PR News. Gala rozdania nagród oraz ogłoszenie zwycięzców odbędzie się 14 września w Nowym Jorku. Pojawią się na niej wybitne osobistości ze świata PR oraz setki specjalistów do spraw marketingu z całego świata.
O kampanii Płuca Polski
Kampania Płuca Polski ma na celu podniesienie świadomości społeczeństwa na temat przewlekłej obturacyjnej choroby płuc (POChP) oraz zwrócenie uwagi opinii publicznej na zagrożenia, ryzyko i konsekwencje, jakie niesie za sobą ta choroba (POChP zajmuje 4 miejsce wśród najczęstszych przyczyn zgonu). Pacjenci często zgłaszają się do lekarza już w zaawansowanym stadium choroby.
Z powodu POChP statystycznie co godzinę w Polsce umierają 2 osoby.
Po raz pierwszy w przypadku POChP postawiliśmy Polakom wyzwanie, w którym szukaliśmy najpojemniejszych płuc w Polsce. Do wykonania zadania zachęcali mistrzowie sportu, z którymi można się było zmierzyć w formie pojedynku.
Nowe podejście do problemu – nie straszymy chorych, tylko zachęcamy do współzawodnictwa ze znanym sportowcem. Zmieniamy retorykę kampanii z poradnika dla seniorów na wyzwania dla ludzi młodych i aktywnych.
Powołaliśmy na ambasadorów kampanii znanych sportowców: Mameda Khalidova, gwiazdy sportów MMA (mieszanych sztuk walki) oraz Radosława Kawęckiego, trzykrotnego mistrza świata w pływaniu.
Wybraliśmy zawodnika MMA, ze względu na to, iż trening w tych sztukach walki obejmuje podduszanie, co zmusza zawodników do ćwiczenia swojej pojemności płuc. Mamed Khalidow jako mistrz ustanowił standard pojemności płuc za pomocą badania spirometrycznego, z którym każdy uczestnik konkursu na najpojemniejsze płuca Polski mógł się zmierzyć. Po raz pierwszy do kampanii o płucach wykorzystaliśmy innowacyjne rozwiązanie z zakresu Internet of things (technologie mobilne sprzężone z bieżnią). Radosław Kawęcki natomiast podkreślał znaczenie aktywności fizycznej u osób chorych na POChP i po raz pierwszy pokazywał, w jaki sposób najlepiej ćwiczyć swoje płuca, w taki sposób, jak robią to znani pływacy.
Lifestylowy charakter kampanii zbudował nowy wizerunek walki z chorobą, która może dotknąć każdego dorosłego, palącego Polaka. Większość dotychczasowych kampanii poświęconych POChP skierowanych było do seniorów i skupiało się na argumencie rzucania palenia. W związku z tym strategia kampanii dostosowana jest do młodych ludzi, aby wystarczająco wcześnie budować ich świadomość.
Wszelkie aktywności odbywają się pod patronatem Polskiego Towarzystwa Chorób Płuc oraz Polskiego Towarzystwa Oświaty Zdrowotnej przy wsparciu firmy Boehringer Ingelheim.
Więcej informacji o kampanii Płuca Polski.