Marka Ed Red funkcjonuje na rynku od 2014 roku, kiedy swoją działalność rozpoczęła pierwsza krakowska restauracja wspólników Grzegorza Kłosa oraz Pawła Barona. Po dużym sukcesie krakowskiego lokalu, marka otworzyła drugi lokal w Warszawie i koncentrowała się na serwowaniu wysokiej jakości potraw mięsnych. Wraz z pandemią marka stanęła w obliczu konieczności zdefiniowania się na nowo.
– Dania, które na co dzień serwowaliśmy w restauracjach, zupełnie nie sprawdzały się w dowozie. Żeby przetrwać lockdown musieliśmy wymyślić coś innego. Bazując na sześcioletnim doświadczeniu oraz renomie restauracji Ed Red, stworzyliśmy produkt dopasowany do posiadanych zasobów i know-how, jednocześnie będący odpowiedzią na zmiany zachodzące na rynku – mówi Paweł Baron, menedżer operacyjny Ed Red.
Zobacz również
Konserwy Ed Red wpisują się w rosnący trend kupowania żywności online i w nowatorski sposób rozszerzają rynek zbytu wyrobów restauracyjnych. Użycie konserwy jako opakowania podyktowane jest bezpieczeństwem oraz wygodą transportu i przechowywania. Idei przyświecają określenia „rzemieślniczy” czy „kraftowy”. Odzwierciedlają one rzeczywisty charakter produktu, jak również wpisują się w modną tendencję obserwowaną choćby na rynku piw, kaw czy lodów.
Gotowe dania Ed Red stawiają czoła stereotypowi „taniej” konserwy i zagospodarowują niszę rynkową konserw „premium”. Są alternatywą dla ofert restauracji świadczących dowozy gotowych posiłków, w tym diet pudełkowych
Brandingowo Ed Red kojarzeni byli z ilustracją tytułowego Eda – wytatuowanego osiłka z wąsem, który funkcjonował zarówno w identyfikacji restauracji, jak również na pierwszych etykietach konserw. Wraz ze skalowaniem się projektu rosło jednak poczucie, że opakowania konserw nie oddają wartości brandu i wizerunkowo odbiegają od jego aspiracji. Marka zdecydowała się więc na rebranding i nawiązanie współpracy z Edgar Bąk Studio.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Marka zleciła wykonanie kompleksowej identyfikacji graficznej, a w tym: odświeżenie logotypu, opracowanie palety kolorystycznej marki, projekt identyfikacji dla materiałów do SoMe i digitalu, nowy wygląd opakowań konserw, a także projekt graficzny nowej strony internetowej dedykowanej sprzedaży produktów marki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Przez lata projektowanie dla internetu i tradycyjny druk rozdzielały się. Tu mieliśmy okazję połączyć te sposoby myślenia. Etykiety wydrukowane w kolorach intensywnych niczym ekran telefonu w niczym nie ustępują tym udostępnianym w mediach społecznościowych – mówi dyrektor artystyczny Edgar Bąk Studio.
W efekcie prac powstał nowoczesny branding oparty na nowym, typograficznym logotypie oraz odważnej palecie kolorystycznej. Całość dopełnia zestaw ilustracji wykorzystywanych solo oraz w formie patternu. Cały proces został przeprowadzony w niespełna 4 miesiące. W tym czasie marka przeszła warsztat strategiczny, który pomógł ustrukturyzować oczekiwania i kierunek rozwoju, a także cały proces brandingu aż po uruchomienie nowej strony internetowej marki.
Jakie są plany Ed Red na najbliższą przyszłość? – Sprzedaż naszych produktów bardzo dynamicznie rośnie, w związku z czym planujemy jeszcze w tym roku spróbować naszych sił na rynku niemieckim – mówi prezes Ed Red, Grzegorz Kłos.