…lojalnościowy może mieć istotne znaczenie w komunikacji na linii apteka – pacjent.
Zakaz reklamowania
Apteka niejako jest częścią obszaru określanego jako służba zdrowia. Wynika to z tego, że jej klienci (pacjenci) nie tylko szukają w niej produktów (leków), ale też profesjonalnej porady. Już standardowa formuła „skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą” dołączona do ulotek preparatów stawia pracownika apteki w zupełnie innej roli aniżeli tylko sprzedawcy leków czy suplementów. Zakup produktu często więc wiążę się z poradą, jakiej oczekuje klient od farmaceuty.
Zobacz również
Dlatego też ustawa z 6 września 2001 roku Prawo farmaceutyczne zabrania aptekom stosowania reklamy rozumianej jako działalność ukierunkowana na zwiększenie sprzedaży produktów leczniczych i wyrobów medycznych składających się na ofertę. Jedyną więc dostępną formą budowania relacji z klientami wydaje się być program lojalnościowy, przy czym nie może on uwzględniać leków i wyrobów medycznych refundowanych przez NFZ.
Rynek farmaceutyczny
Rynek farmaceutyczny w Polsce systematycznie się rozwija, a wartość sprzedaży leków wciąż rośnie. Powoduje to wzrost zainteresowania programem lojalnościowym jako formą budowania relacji z klientami (pacjentami) na każdym poziomie rynku farmaceutycznego.
Źródło: MotivationDirect
Słuchaj podcastu NowyMarketing