TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Programmatic czarnym koniem reklamy mobilnej w 2022 roku

Aż 45% przedstawicieli domów mediowych w Polsce uważa, że programmatic będzie wiodącym trendem w reklamie mobilnej w 2022 roku. Opublikowane w raporcie „Change and People” wyniki badania Spicy Mobile przynoszą więcej ciekawych danych.
O autorze
1 min czytania 2021-12-21

W połowie 2021 roku agencja Spicy Mobile zrealizowała badanie wśród osób odpowiedzialnych za planowanie i zakup mediów. Jego wyniki jednoznacznie wskazują na rosnące znaczenie reklamy programatycznej na mobile’u. Aż 73% ankietowanych przedstawicieli domów mediowych uważa programmatic za jeden z najbardziej perspektywicznych rodzajów reklamy mobilnej (na kolejnych miejscach na podium znalazły się social media i wideo), a 45% wymienia go wśród najważniejszych trendów i wydarzeń w reklamie mobilnej w 2022 roku.

Według Dominika Stockiego ze Spicy Mobile programmatic będzie jednym z najbardziej gorących tematów w nadchodzącym roku, a samo kupowanie reklam w modelu programatycznym stanie się jeszcze bardziej popularne. Zła koniunktura przekłada się na poszukiwanie przez reklamodawców jak najbardziej efektywnych kosztowo i mierzalnych modeli zakupu jakościowego ruchu w internecie.

Według szacunków IAB Polska, w 2020 roku wartość rynku programmatic wzrosła o 20% do poziomu 1,147 mld zł, przekraczając tym samym barierę miliarda złotych. Wydatki na reklamę programatyczną stanowią już 22% budżetu na reklamę internetową i blisko 50% wydatków na samą reklamę display. Równie dynamicznie rozwija się rynek reklamy mobilnej, który w 2020 roku wzrósł o 21% do 1,7 mld zł. Można zatem powiedzieć, że mobile i programmatic napędzają reklamę cyfrową.

Zdaniem Karola Kilona z Publicis Media wzrost wydatków na programmatic jest dwukrotnie wyższy niż wzrost ogólnych wydatków na reklamę.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
Predykcja wzrostu wydatków na reklamę cyfrową według Publicis Media to 13%. Na tej zasadzie możemy założyć, że wydatki na reklamę programmatic będą rosły w tempie około 25% rok do roku. Głównym beneficjentem tego wzrostu jest YouTube, a także reklamy kupowane w ramach aukcji otwartych. Dla większości wydawców obecnych na rynku oznacza to wyjście ze strefy komfortu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing